“Uue konstruktsiooniga ja uuest materjalist naastud töötas välja TTÜ materjalitehnika instituut,” ütles TTÜ õppeprorektor Jakob Kübarsepp. “TTÜs oleme teinud katseks ligi 50 000 naastu. Masstootmiseni ei ole veel Eestis jõutud, kuigi Taanis tehti katsepartiina umbes miljon naastu.”

Uudne naast pidurdab auto libisemist oma teravate servadega. Naast hakkab mõjuma alles auto pidurdamisel või külglibisemisel, kui kumm deformeerub ning naastu teravad servad haakuvad teekattega.

“Nokian Tyres Oy ja Tikka Nasta OY tegelevad uuringutega tasanaastude võimaliku kasutamisega naastrehvides. Hetkel on asi veel uus ja kasutusele võtmine on mõeldav, kui on lõplikult välja selgitatud nende eelised ja puudused,” ütles AS Vianor juhataja Peeter Jürgenson, kes tegeleb Nokia rehvide maaletoomisega.

Türil asuv OÜ Türi Belar tahab naastude tootmist alustada järgmise aasta keskpaiku.

Tootmise käivitamiseks vajalik investeering ulatub vähemalt 17 miljoni kroonini.