“Eesti inimene on alati armastanud ise kodus süüa teha. Igal aastal valitakse Eestis välja parim professionaalne kokk, kuid meisterlikud kodukokad jäävad varju. Soovime ka nende talenti laiemale publikule näidata,” ütles Oma Maitse peatoimetaja Monika Kelle.

Tema sõnul on mitmed varasemad “Kodukoka” konkursi finalistid tänaseks toidumaailmas läbi löönud ning professionaalideks saanud. “Usume, et meie konkurss rikastab Eesti kulinaariaelu ning aitab igale talendile sobiva rakenduse leida. Kindlasti on Kodukoka võistlusest saamas meie toidukultuuri osa,” lisas Kelle.

25. septembriks peavad kõik konkursil osalejad saatma toidutare.ee veebiküljele originaalseid kamajahust magusate või soolaste roogade retsepte koos fotodega. Kuue parima retsepti autorid kutsutakse novembri alguses toimuvale lõppvõistlusele, kus tuleb žüriile ja publikule esitleda üht omaloomingulist kooki. Parima koogi autor pärjataksegi “Kodukokk 2011” tiitliga.

2011. aasta parim kodukokk sõidab koos kaaslasega Estraveli ja Lufthansa gurmeereisile Pariisi kokandusguru Myriami Prantsuse köögi koolitusele. Löfbergs Lila autasustab parima koogi autorit uhke kohvimasinaga. Lisaks ootavad kõiki finaliste Tallinki spaapaketid ning Pere Grupi kingikorvid.

“Ootame konkursist osa võtma kõiki, kelle jaoks on toidutegemine kirg ja väljakutse,” kutsub üles Monika Kelle.

Mulluse võistluse finaalis pidi kuus parimat harrastuskokka esitlema üht omaloomingulist grillrooga. Võitjaks osutus Muraste külast pärit Erlis Schönberg, kes osales ka esimese, 2009. aasta konkursi finaalis. Tookord läks peaauhind Tartusse Maris Arulepale, kellest on nüüdseks saanud hinnatud toidublogija ja kokanduskursuste korraldaja. Erlis Schönberg on samuti kulinaariamaailmas laineid löönud ning asutas BBQ-klubi, mis on tänaseks päevaks palju populaarsust kogunud.

Kodukokk 2011 juhendi leiab aadressilt www.toidutare.ee/kodukokk2011. Žüriisse kuuluvad Oma Maitse peatoimetaja Monika Kelle, Pere Grupp AS-i müügi- ja turundusjuht Rene Kiis ja Tallinki peakokk Anti Lepik. Võistlust korraldab ajakiri Oma Maitse koostöös Pere Grupiga. Üritust toetavad Tallink, Estravel, Lufthansa ja Löfbergs Lila.

2009. aastal esmakordselt korraldatud Kodukoka konkursi eesmärk on tõmmata tähelepanu kodustele kokandustraditsioonidele ning innustada Eesti inimesi rohkem aega köögis veetma. Eelmiste aastate võistlustel lõi kaasa üle 300 osaleja kogu Eestist.