Tallinna halduskohus peatas esmaspäeval Rail Estonia kaebuse alusel erastamisagentuuri peadirektori Jaak Liiviku käskkirja täitmise, mille alusel lõpetas agentuur Eesti Raudtee erastamisläbirääkimised Rail Estoniaga ning alustas läbirääkimisi BRSiga.

Rail Estonia taotles oma kaebusega erastamisagentuuri peadirektori käskkirja tühistamist.

Erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik tunnistas teisipäeval oma 2. märtsi käskkirja kehtetuks. Sellest tulenevalt esitas erastamisagentuur kohtule taotluse menetluse lõpetamiseks antud haldusasjas ning agentuuri peadirektori käskkirja täitmise peatamise aluseks oleva määruse tühistamiseks.

Tallinna halduskohtult taotles Rail Estonia kaebuse peatamist ka BRS, kuid kohus seda ei rahuldanud. Kohus arutab Rail Estonia kaebust 2. mail.

Erastamisagentuuri juhtivspetsialist Katrin Kivi ütles ETAle, et antud määrus ei tähenda Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamisprotsessi peatumist, kuna läbirääkimiste lõpetamise tähtaeg tulenes juba raudtee erastamise kutsedokumentidest.

Agentuuri peadirektori käskkirjaga ei pikendatud Rail Estonia suhtes erastamiseks sõlmitava aktsionäride lepingu ja Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamise lepingu tähtaega, lõpetati läbirääkimised Rail Estoniaga ning kutsuti BRS läbirääkimistele.

Kivi sõnul läbirääkimised BRSiga tulenevalt eelnimetatud kohtumäärusest siiski ei katke ning lepingu sõlmimiseni loodavad osapooled jõuda aprilli lõpuks. Kui agentuur aprilli lõpuks erastamislepingu sõlmimiseni ei jõua, on tal õigus lugeda Eesti Raudtee erastamine ebaõnnestunuks.

Tallinna halduskohus peatas jaanuari keskel määramata ajaks Raudtee Erastamise Rahva ASi (RER) taotlusel Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamise, mistõttu ei jõudnud agentuur ja parimaks pakkujaks kuulutatud Rail Estoniaga 28. veebruariks leppe sõlmimiseni.

RER vaidlustas erastamisagentuuri otsuse, millega määrati Eesti Raudtee enamusaktsiate erastamiseks tehtud pakkumiste hulgast parimaks Rail Estonia tehtud pakkumine ning paremuselt teiseks BRSi pakkumine.

RER loobus 28. veebruaril vaidlustamast erastamisagentuuri nõukogu otsust, mis määras Eesti Raudtee aktsiate erastamisel paremuselt teiseks pakkumiseks BRSi oma.

Erastamisagentuuri nõukogu otsustas samal päeval jääda senise Eesti Raudtee erastamiskava juurde, mis tähendas läbirääkimiste lõpetamist Rail Estoniaga ning nende alustamist paremuselt teise pakkuja BRSiga.