„Olen teinud seoses avalikkuses küsimusi tekitanud kütusekaardi kasutamisega nõukogule ettepaneku mind ametis vabastada,“ kommenteeris Ahti Asmann oma otsust. „Minu jaoks on tähtis, et raudteel algatatud muudatused saaksid edukalt lõpule viidud ja ma ei soovi, et minu isiku ümber tekkinud meediakära seda takistaks,“ teatas Asmann.

„Juhul kui nõukogu minu taotluse rahuldab, olen vajadusel olen valmis ettevõtet juhtima uue juhi leidmiseni, “ lisas Asmann.

Eesti Raudtee nõukogu arutas 25. märtsil korralagedust, mille kohta ettevõtte juhatuse liige Parbo Juchnewitsch väitis varasemalt firma tellitud õigusarvamuses, et tekitatud kahju võib ulatuda 10 miljoni euroni ja pidas seda kahju juhatuse esimehe Ahti Asmanni tegemata tööks.

Nõukogu otsustas siiski juhatusele kadusid mitte ette heita, sest materjalide arvestuses toimunud korralagedus ja arusaamatused leidsid aset enne Asmanni juhi kohale tulekut. "Leidsime, et ei saa pidada süüdlaseks tänast juhatust, kuna segadus algas sisuliselt juba 2007-2008. aastal ning meil ei ole tegelikult algandmeid, mille põhjalt järeldusi teha," kommenteeris Eesti Raudtee nõukogu juht Raivo Vare.

Siiski otsustas nõukogu, et juhatusele eelmisel aastal tehtud töö eest preemiat ei maksta, põhjendades seda just segadusega materjaliarvestuses, mitte majandustulemustega. Riigivaraseaduse kohaselt on võimalik juhatusele maksta preemiat kuni nelja kuupalga ulatuses.

Vare kinnitas, et kontrolli on tõhustatud ja alustanud uue korra alusel "puhtalt lehelt", mis kehtib juba mõnda aega.

Vare ütles, et Juchnewitschi antud hinnang on täiesti ebaadekvaatne, sest tagantjärgi pole võimalik niiviisi kahjusid hinnata. Küll aga kinnitasid Vare sõnul mõlemad juhatuse liikmed, et suudavad omavahel koostööd ja riigifirma juhtimist jätkata.