Asmanni sõnul on kaubavedu mööda raudteed geopoliitiline äri, kus tulemused sõltuvad suurel määral riikidevahelistest suhetest, ka poliitilistest suhetest.

"Kui palju sellest langusest on seletatav sanktsioonidega, on raske hinnangut anda, aga kui võtta arvesse, et kogu kaupa, mis on Eestist eemale suunatud, kontrollisid ettevõtted või isikud, kes on USA sanktsioonide nimekirjas, siis võime kogu mahtude languse sisuliselt juba kirjutada sanktsioonide alla," rääkis Asmann.

Kaubamahtude langus veerandi võrra tähendab Eesti Raudteele aasta peale viitteist miljonit saamata jäänud eurot, mis paneb ettevõtte raskesse seisu ning mõjutab omakorda raudtee kasutajaid, kellest üks osa on reisijate vedajad.

Asmanni sõnul pole ära kukkuva rahavoo asendamiseks muud võimalust kui see, et reisijatevedu peab hakkama infrastruktuuri eest õiglast tasu maksma.