Eesti Raudtee juht soovitab Juchnewitschi lahti lasta: ta on ettevõttele risk
„Kuigi olen ettevõttest lahkumas, siis Eesti Raudtee huvide kaitsmiseks olen teinud nõukogule ettepaneku Parbo juhatusest tagasikutsumiseks. Mul puudub usaldus Parbo personalivalikute osas ning minu hinnangul on Parbo eestvedamisel toimunud muudatused, sh ebapiisava kompetentsiga inimeste tahtlik või tahtmatu kasutamine, suurendanud oluliselt Eesti Raudtee riske,” rääkis Asmann Ärilehele, kel on riigifirmas jäänud töötada veel umbes kuu aega.
Ärileht küsis karmi avalduse peale kommentaari ka Parbo Juchnewitschilt, kes väitis, et sai sellest ettepanekust teada alles ajakirjanikult. „Meil ei ole veel [liiprite ekspertiisi] lõplikke tulemusi ja eks sellised hinnangud jäägu Asmanni vastutusele. Kõnealuse hanke puhul on tegemist kahe ettevõtte vahelise vaidlusega. Kui tõestatakse, et mingi kogus tarnitust on vale, lahendatakse see vajadusel kohtus.”
Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare Asmanni tehtud tagasikutsumise ettepanekut ei kommenteerinud, kuid küllap peab nõukogu seda arutama järgmisel koosolekul.
Ärileht kirjutas täna, et skandaalidest räsitud Eesti Raudtees rullub lahti järjekordne segadus, mille tagajärjed võivad saatuslikuks saada juba järgmisele riigifirma juhatuse liikmele Parbo Juchnewitschile. Nimelt selgitas Eesti Raudtee riskijuhtimise ja siseauditi osakond koos Tallinna tehnikaülikooli eksperdiga välja, et kuigi ärimees Oleg Ossinovskile kuuluv firma Skinest Wood lubas riigihanke võitjana tarnida EVR-ile 10 000 tammepuidust liiprit, on osa neist tehtud hoopis tunduvalt kehvemast pöögist, kuigi dokumendid näitavad muud. "Praegu laos olevad liiprid on tarnitud ja vastu võetud pärast seda, kui Parbo Juchnewitsch koondas osakonna juhi Ruudo Liisi ja juhtimise võtsid üle Juchnewitschi poolt määratud inimesed," ütles Asmann.