Täna alustatakse tõkkepuude paigaldamist Lagedi-Aegviidu liini – Kulli, Aruküla, Parila, Jäneda, Lahinguvälja ja Mustjõe – ning Lehtse ülesõidukohtadele, teatas ettevõte.

Neile ülesõidukohtadele paigaldatakse kaks tõkkepuud, mille paigaldus liiklust ei sega. Tööd lõpetatakse 20. septembriks.

Veel käesoleval aastal läheb vahetusse automaatsignalisatsioon Aegviidu, Raasiku ja Kehra jaamaülesõitudel. Neile jaamaülesõitudele paigaldatakse koos signalisatsiooni vahetusega ka tõkkepuud.

Eesti Raudtee investeerib Tallinna-Tapa liini ülesõidukohtade renoveerimisse üle 600 000 euro.

Tõkkepuude paigaldamisega paraneb liiklusohutus ülesõidukohtadel, mis on aktuaalne eriti sügis- ja kevadperioodil, mil päike on madalal. Automaatsignalisatsiooni paigaldamine lühendab tõkkepuu suletuse aega, mis tõstab liiklusohutust raudtee ületamisel ning lühendab ülesõidukohtade suletuse aega.

Ülesõidukoha suletuse aeg arvutatakse vastavalt eelteatepiirkondadele, mille aluseks on veeremi maksimaalne lubatud kiirus 120 km/h ning autotranspordi minimaalne võimalik kiirus 8 km/h ja pikkus 30 meetrit. Antud parameetrid tagavad, et ülesõit on rongi tuleku hetkeks vabastatud ka juhul, kui auto alustab ülesõitu fooritulede süttides (juht ei märganud tulesid). Ohutuse huvides lisatakse 10 sekundit tõkkepuu langemiseks.

Minimaalne tõkkepuu suletuse aeg on seega 40 sekundit. Seda ülesõidukohal, millele raudteeveerem läheneb kiirusega 120 km/h ehk 33 meetrit sekundis. Kuna rong ei liigu alati maksimaalse lubatud kiirusega ning kaubarongidele lubatud liikumiskiirused on veelgi madalamad, võib ooteaeg vastavalt pikeneda.