"Ma toon teile näite - kui jaanuaris 2013 veeti Eesti raudteel 2,82 miljonit tonni kaupa, siis nüüd juunis veeti suurusjärgus 1,3 miljonit tonni," ütles Vare Vikerraadio saates "Uudis+", vahendab rahvusringhäälingu uudisteportaal.

Tema väitel saab Eesti Raudtee iga miljon tonni kauba kohta ligikaudu kaks pool kuni kolm miljonit eurot kasumit ning sellest tulust finantseeritakse ka reisjateveoks vajaliku taristu hooldust ja arendamist.

"Ehk siis taristu, mille peal sõidavad meie armsad "porgandid", on otseselt kinnimakstud valdavalt transiitkauba poolt," rõhutas Vare, kes märkis, et kaubamaht on vaja taastada, sest see on kukkunud liiga madalale.

Mudel, kus transiitvedudest finantseeritakse reisijatevedu, töötab täna ainult kolmes Balti riigis.