„Tervikuna prognoosime reklaamitöösturitele võrreldes eelmise aastaga -20% -25% käibe langust,” ütleb reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy juht Rein Iida.

Samamoodi näitab ka turundusportaali Best Marketing poolt läbiviidud küsitlus, et Eesti reklaamiagentuurid arvavad käesolevaks aastaks Eestis kuni 25%-list käibelangust võrreldes eelmise aastaga.

Rein Iida lisab, et väljapääsuks on agentuuridele kulude kokkuhoid üldkuludest, tööjõust ning koolitustelt: "Ka meie oleme oma töötajate arvu juba vähendanud."


Osadel reklaamifirmadel läheb samas paremini, see sõltub kliendiportfellist. Idea Euro RSCG juht Birjo Kiik viitab, et näiteks esmatarbekaupade sektoris kliendid turunduskulutusi eriti piiranud ei ole. Reklaamibüroo Rakett juht Priit Isok näeb ühe väljapääsuna töö tegemist Soome ja Rootsi klientidele.

Möödunud nädalal avaldatud globaalne Worldwide Partnersi uuring näitas, et suurte USA ja Euroopa reklaamiagentuuride juhid prognoosivad käesolevaks aastaks minimaalselt 15%-list käibe langust.