„Oma põllumajandus ja tööstus on meie sahver ja julgeolek. Seda, et meil on oma toidutootmine, tuleb hinnata ja väärtustada meil kõigil,“ ütles põllumajandusminister Ivari Padar. „Iga tarbija eelistuse järgi teeb kauplus tellimuse töötlejatele ja nemad omakorda põllumeestele.“

Eesti toidusektori organisatsioonid on erinevateks teavitustegevusteks, messidel osalemiseks, turu-uuringuteks jms saanud 2014. aastal Eesti riigilt turuarendustoetust 111 projektile kogusummas 1 040 000 eurot.

Septembris alustas Eesti toidule pühendatud teavituskampaaniat Eesti Toiduainetööstuse Liit. Kampaania jooksul näidatakse televisioonis klippi „Meie toit“, korraldati ühiskonnategelastega ühine toiduvalmistamisüritus, koos Eesti ministritega valmistatakse Terevisioonis hommikusööke, käiakse koolides rääkimas Eesti toidu tootmisest, korraldatakse ajakirjanikele ettevõtete külastusi, Facebooki lehel „Eesti Toit“ toimub tarbijamäng, jpm. Lisaks alustatakse oktoobris täisteratoodete teavituskampaaniaga ning novembris jätkatakse tervisliku toitumise teemalise teavituskampaaniaga, kus põhirõhk on tumedal šokolaadil.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK) korraldab oktoobris teavituskampaania Tunnustatud Eesti Maitse (pääsukesemärk) ja Tunnustatud Maitse (ristikumärk) kvaliteedimärkide tutvustamiseks. Tunnustatud Eesti Maitse Facebooki lehel toimub tarbijamäng, millega kutsutakse inimesi üles tarbima rohkem Eesti piimatooteid. Samuti viib EPKK ellu EL teavitusprogrammi puu- ja köögivilja tarbimise edendamiseks, mille raames osaletakse sügisel Tallinna Toidumessil ning Laps ja Pere messil.

MTÜ Maitsev Lõuna-Eesti eestvedamisel korraldatakse Tartus ja Pärnus koolitused „Täisväärtuslik toit 2014“, mille raames tutvustatakse kohalikku toitu lasteaedades, koolides, maaturismiettevõtetes toitlustusega tegelevatele inimestele. Tutvustatakse erinevaid tooteliike, mida väikesed põllumajandustootjad ja talud töötlevad ning toodavad. Õpetatakse, kuidas muuta menüüd põnevamaks ja naudingut pakkuvamaks kasutades selleks värsket ja hooajale vastavat toodangut.

Eesti Piimaliit alustab oktoobris kampaaniat, milles läbi lastele ja noortele suunatud tegevuste kutsub üles jooma piima. Kampaania raames antakse välja ka Eesti piima teemaline ajakiri ja tehakse erinevaid tarbijamänge Facebooki lehel „Joo piima!“.

Eesti Leivaliit käivitab oktoobrikuus kampaania „Leiba ei asenda“, mis ärgitab inimesi rukkileiba tarbima ja räägib leiva kasulikkusest tervisele. Leivaliidu sügiskampaania kiireima info kanal on Facebooki leht "Leiba ei asenda", kus valitakse välja "Maailma parim võileivatort", toimub "Leivaviktoriin" tarkadele ning jagatakse ohtralt maitsvaid auhindu.

Liivimaa Lihaveis tutvustab tänavu oktoobris Eestimaa rohumaadel kasvanud veiseliha, mille puhul pakutakse pea 50 restoranis üle Eesti rohumaaveiselihast valmistatud toitudega erimenüüsid. Programm toimub veiselihakuu nime all.

Eesti Talupidajate Keskliit avab oktoobris talutoidule keskendunud veebilehe, mis koondab infot nii tootjate kui kauplejate kohta ja selgitab talutoidu eeliseid. Novembri alguses korraldatakse Tallinna ja Tartu kaubanduskeskustes kaks avalikku üritust, mille keskmes on ehe talutoit ning avaldatakse talutoidu teemaline erileht.

Mahepõllumajanduse organisatsioonid kavandavad sel sügisel tutvustada mahetootmist õpilastele ja lasteaialastele ning suuremates kauplustes ka tarbijatele. Kolmandat aastat ilmub novembris Mahetoidu Leht. Mahepõllumajandusinfot koondab maheklubi.ee, kust leiab nii uudiseid, ülevaateid kui ka sündmuste kalendri.

Mis on mis

Turuarendustoetus on riigieelarvest rahastatav toetus, millega on eesmärk suurendada põllumajandustoodete ja nendest töödeldud toodete turustusvõimalusi sise- ja välisturgudel. Rohkem infot turuarendustoetuse kohta leiab PRIA kodulehelt.