Valitsus andis keskkonnaministrile volituse sõlmida Mitsubishi Corporation’iga leping, millega Jaapani konglomeraat omandab 10 miljonit AAU-d ehk saastekvoodi ühikut. Eesti pool saab vahetustehingu raames pooltuhat elektriautot (toim. - autofirma tarnib eestisse tuhatkond autot, millest 507 autot lähevad lepingu alusel otse riigikasutusse, ülejäänud autod lähevad müüki huvitatud eestlaste vahel).

Ülejäänud raha eest rajatakse kogu riiki kattev akulaadijate võrgustik ja käivitatakse eraisikutele mõeldud toetusskeem elektriautode ostmiseks.

Juba käesoleva aasta detsembrist alates saavad linnade ja valdade ning riigile kuuluva AS Hoolekandeteenused sotsiaaltöötajad oma käsutusse kokku 507 elektriautot Mitsubishi i-MiEV. Selle sammuga paraneb elanikele sotsiaalteenuste kättesaadavus ja kvaliteet, samuti propageerib riik keskkonna- ja energiasäästualast teadlikkust.

Elektriautode mugavaks laadimiseks paigaldatakse üle Eesti ligi 250 kiirlaadijat, mis võimaldavad kuni 30 minutiga täita tühja aku 80 protsendi ulatuses. Kiirlaadijate võrk hakkab katma nii suuremad asulaid, peamisi maanteid kui ka olulisemaid transpordisõlmesid. Taristu arendamisega alustatakse käesoleval aastal ning valmis plaanitakse jõuda 2012. aasta lõpuks.

Elektriautode kasutuselevõtu soodustamiseks loob riik toetusskeemi. Kavandatav toetus on suunatud üksnes eraisikust autoostjale. Toetuseks kasutatavad rahad tulevad samuti saastekvootide müügist ning seetõttu saavad seda vaid esimesed umbes 500 elektriauto ostjat.

Toetust saab taotleda kõigi Euroopa Liidu tüübikinnitust omavate uute elektriautode ostmiseks, sõltumata tootjafirmast. Meetme täpsemad tingimused töötab välja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning seda hakkab haldama SA Kredex. Sarnaseid toetusskeeme keskkonnasõbraliku autotranspordi soodustamiseks rakendatakse mitmes teiseski riigis.

Kõik toetust saavad isikud kohustatakse elektriautole ostma ainult taastuvatest allikatest toodetud elektrit. AS Elering poolt käivitatavas süsteemis tuleb toetuse saajatel soetada rohelise energia
päritolutunnistus vähemalt mahus, mis vastab elektriauto läbisõidule kulunud energiahulgale.

Niivõrd suuremahuline elektriautode kasutuselevõtt toetab otseselt Eesti eesmärki saavutada transpordisektoris 2020. aastaks vähemalt kümneprotsendine taastuvenergia kasutamine.

Elektriautode programmi täiemahulisel elluviimisel saab Eestist tõenäoliselt maailma üks eesrindlikumaid riike, kus on kõige tihedam ja uuenduslikum kiirlaadijate taristu ning elaniku kohta enim elektriautosid. Elektrisõidukite suurem kasutuselevõtt vähendab ka Eesti sõltuvust imporditavast autokütusest.

Millise autoga tegemist on, vaata DelfiTV autotestist!