Nimelt kirjutas tänane The Telegraph, et hiljuti tõlgendas Euroopa kohus ühe kaasuse raames 1972. aastal välja antud direktiivi nii, et kõik mootorsõidukid peaksid minema kindlustamisele nagu autod ja mootorrattadki.

„Viidatud direktiiv on tõepoolest kehtiv, kuid Eestis hetkel kehtiv liikluskindlustuse seadus selles loetelus sisalduvaid sõidukeid kindlustada ei käsi. Küll aga on teema sellesama Euroopa kohtu otsuse valguses aktuaalne ja avatud on liikluskindlustuse seaduse muudatused. Eeldatavalt võiksid need jõustuda aasta lõpus," selgitas Naarits.

Rahandusministeerium on Naaritsa sõnul seoses viidatud kohtuotsusega tõstatanud küsimuse, kas kindlustuskohustus tuleks kehtestada kõikidele nn maismaa mootorsõidukitele, mida meie õigus ei käsita mootorsõidukina, nt maastikusõidukid liiklusseaduse tähenduses, muruniidu väiketraktorid, pisimopeedid, mootori jõul liikuvad ratastoolid, tasakaaluliikurid, lennujaama pakikärud, jne.

„Liikluskindlustusfondi eesmärk on käsitlus, mille järgi mootorsõidukina tuleks siiski käsitada neid sõidukeid, mis meie liiklusseaduse järgi on mootorsõidukid. Või siis mingi erisusega nende sõidkukite kindlustuskohustusest vabastamine, nagu täna näiteks on jõustruktuuride sõidukid vabastatud liikluskindlustuse sõlmimise kohustusest. Teema käsitlemine on siiski veel algusjärgus, mistõttu on see toores. Mis siit lõpuks välja tuleb, ei oska ega taha hetkel prognoosida."

Loe kohtuotsusest lähemalt siit.