Marks & Spencer (M&S) tõi kolm kuud tagasi turule pika pruuni seemisnahast seeliku naistele. Sellest loodeti palju, toodet kiideti samuti. Nad panid sellele suured lootused, kuid nüüd saab öelda, et müük on läbi kukkunud. Tagantjärele on tõesti imekspandav, et nad suvises kollektsioonis pika nahast seelikuga välja tulid. Samal ajal otsivad naised ju midagi lühemat ja kergemat.

M&Sile ei ole see hea uudis. Neil on üle maailma 1330 poodi ja käive seejuures 16 miljardit dollarit.

Enne seeliku turule toomist oli M&Sil olnud esimene kvartal viimasest 14st, kus suudeti riiete sektsioonis näidata väikest kasvu. Teisisõnu, kunagine ettevõtte selgroog ehk riided olid olnud langustrendis kolm ja pool aastat järjest. Tundus juba, et saadakse tagasi rajale, kuid paraku oli rõõm üürike.

Tasakesi on ettevõte pidanud sulgema hakkama ka kauplusi. 80 aastat avatud olnud Hounslow kauplus nende seas.

M&Si suurim mure on see, et inimesed peavad nende rõivaid vanamoodsateks. Nad riietasid terve generatsiooni britte ning olid eriti populaarsed naiste seas. See oli koht, kuhu minna ostma aluspesu.

Nüüd on see generatsioon aina vanemaks saanud ning noori ei tule peale. Nendest on saanud „vanaemade" pood.

Seda ei ole suutnud parandada ka rohked reklaamkampaaniad. Millegi pärast kasutati teiste seas ka Annie Lennoxit ning Emma Thompsoni, kes on aga paraku just sellise vanuseklassi staarid, kellega ketti seostatakse.

Tegevjuht Marc Bollandit on kritiseeritud palju ning tema jaoks on tõsine tegemine, et ettevõte august välja tuua. Täna kasvab M&Si aktsia pisut isegi siis, kui riiete müük on kehv,  aga mitte nii kehv kui kardeti. Investorid on muutunud närviliseks.

M&Si toidukaupade osa on üks vähestest headest uudistest ettevõtte jaoks. Selle osa juht Steve Rowe on nüüd palutud appi ka riiete sektsioonile. Britid on oma ikoonilise brändi pärast mures. Kui Rowe ei suuda muutusi kaasa tuua, siis võib edaspidi näha üha vähem M&S kauplusi nii Suurbritannias kui ka mujal.