Ühendministeerium tutvustas neljapäeval Viru hotellis uuringu “Innovatiivne tegevus Eesti ettevõtetes aastatel 1998-2000” tulemusi. Tegemist on esimese ettevõtlussektoreid läbivalt katva innovatsiooniuuringuga Eestis, teatas ETAle ühendministeeriumi avalike suhete spetsialist Marius Kuningas.

Uuringus selgus, et ehkki kolmandik Eesti firmadest mainib ettevõttes läbiviidud uuendusprojekte, annavad uued tooted suhteliselt väikese osa ettevõtete müügimahust võrreldes Euroopa riikidega. Eesti ettevõtte kulutab uuendustegevusele vähe.

Kõige olulisema kaaluga investeeringud tehakse uute masinate ja seadmete hankimiseks (pea kaks kolmandikku innovatsioonikulutustest) ja nende tööle rakendamisega seotud koolitustegevuseks. Euroopa ettevõtetes on sama suurusjärgu osakaaluga firmasisese arendustegevusega seotud kulutused ning otseselt masinate hankimisele kulutatakse vaid viiendik kogu innovatsioonikuludest.

Uuring näitas, et Eesti ettevõtjad on võrdsed uuendajad nii välis- kui ka kodumaisele turule tootes. Uuringu kohaselt on teisalt üle 90 protsendi ekspordiks tootvad ettevõtted madalama innovatsiooniaktiivsusega kui väiksema ekspordi osakaaluga ettevõtted.

Rahvusvahelise võrreldavuse tagamiseks viidi uuring läbi vastavalt Euroopa Komisjoni poolt välja töötatud ühisele metoodikale — Community Innovation Survey’le (CIS). Uuringu raames küsitleti 4400 erineva põhitegevusalaga Eestis registreeritud ettevõtet. Uuringu raames koguti informatsiooni aastatel 1998-2000 turule toodud uute või oluliselt täiustatud kaupade ja teenuste ning uute või oluliselt täiustatud tootmisprotsesside, turustus- ja tarnimismeetodite rakendamise kohta.

Uuringut puudutav materjal on kättesaadav internetis aadressil www.mkm.ee/index.html?id=1474. Ettevõtted saavad neile olulise informatsiooniga tutvuda EASi tehnoloogiaagentuuri kodulehel http://www.estag.ee/.