Grüne Fee juhataja Raivo Külasepa sõnul on värskete salatite ja ürtide kasutamine eestlaste toidulaual viimaste aastatega oluliselt suurenenud.

Võrreldes 2006. aastaga kasvas neil 2007. aastal frillice-salati müük lausa 40 protsenti, basiilikul 30 protsenti ja tüümianil 36 protsenti. “Kogu toodete müük kasvas ligi viiendiku võrra,” lausus Külasepp. Siiski tõdes ta, et võrreldes Põhjamaadega on meie tarbijatel veel pikk maa minna.

Soome ühe tuntuma tervislike toodete kasvataja Järvikylä OY põnevaid värskeid salateid ja ürte võib alates möödunud aasta lõpust leida ka Eesti suuremate kaupluste lettidelt. Seni juurviljaletis seisvate jääsalati, basiiliku, rosmariini ja tilli kõrvale on müügile ilmunud ka näiteks nisuoras, pronksleht, päevalillevõrsed, kaneeli- ja sidrunibasiilik, misuuna ning tosina jagu teisigi põneva nime ja maitsega tooteid. Praegu on Eesti turul neid müügil üle 20 eri nimetuse.

“Üllatavalt palju ostetakse hernevõrseid ja nisuorast,” lausus Järvikylä toodete Eesti maaletooja E.A.-Nordicu juht Kaire Piirsalu. Tema sõnul on nende toodete populaarsuse taga ilmselt inimeste uudishimu. Samuti kuuluvad Järvikylä Eestis müüdavate populaarsemate toodete hulka veel Rooma salat ja rukola ning verev oblikas ja koriander.

“Värskete ürtide ja salatite müügiarvud kasvavad ka meil iga aastaga järjest rohkem,” lausus Stockmanni puu- ja juurvilja osakonna juhataja Mairit Tammejuur. Tema sõnul on Eesti inimesed avastanud tervisliku toidu ja tänu sellele otsivad ka uusi ja põnevaid maitse- ja salatitaimi. Populaarsed tooted on ka meil rukola ja Rooma salat ning verev oblikas, koriander ja tõeline vitamiinipomm nisuoras,” tõdes Tammejuur. “On näha, et panustatakse tervislikule toitumisele.”

Stockmannis võeti esimesed Järvikylä tooted müüki eelmise aasta lõpus. “Sortimenti suurendame järk-järgult, et testida, mida inimesed kõige meelsamini ostavad.” Tammejuure sõnul on hinnad küll pisut krõbedad, aga uudsus ja tervislikkus teevad selle tasa.