?Firma arenguks on raha vaja,? kommenteerib MV Collectionsi nõukogu esimees Tõnis Segerkrantz börsile mineku plaane. Segerkrantz ja Londonis tegevjuhina töötav Jürgen Lamp on ärimeestena küll ettevaatlikud, konkreetseid arve ega tähtaegu nad välja ei taha käia. Aga tõsi on seegi, et meeste jutust kostab nii enesekindlust kui ka varjatud ootusärevust. Midagi suurt on sündimas.

Maailma suurlinnades

Kolm aastat tagasi rajatud pesufirma on astumas uude ajajärku. Kaubamärgi Madame V all käib müük paljudes Suurbritannia, Itaalia ja Hispaania kaubamajades. Mõnes kohas lausa oma pinnal, näiteks Londoni kuulsaimas kaubamajas Harrodsis. Oma pood on Hispaanias, äsja avati pood ka Milanos, jaanuaris on järg Dubai käes, siis oma poepind Pariisi Lafayette?i galeriis. Rio de Janeiro lukskaubamajas Clube Chocolate ollakse eksklusiivne pesutarnija. Paari aasta jooksul tuleb ka pood New Yorgis.

Sellises seisus on kerge tekkima kahtlus: mis on päris ja mis on haip? Lamp ise jääb kahe jalaga maa peale. Kui numbreid vaadata, siis sel aastal on müüdud natuke üle kümne miljoni krooni eest. Lambi enda jutus kostavad loomulikult naelad ja eurod. Selge, et praegu maksavad omanikud ärile peale ja veel rohkemgi. Segerkrantz lisab, et kolme aasta jooksul on firmasse pandud üle 70 miljoni krooni. Järgmise aasta tellimusi vaadates võiks müügiks arvata juba üle 40 miljoni krooni suurust summat ja Lamp lisab, et viie aasta pärast peaks vabalt üle 700 miljoni eest müüma. Ka Segerkrantz usub, et ühel hetkel võiks tegemist olla mitme miljardi äriga. Sest seis on enam kui lootustandev.

Meeste usul on ka alust. ?Paistame suuremad välja, kui numbrite järgi oleme,? ütleb Lamp. ?Kõvasti suuremad,? toetab Segerkrantz kõrvalt. Stephen Cheliotis Suurbritannia suurimast brändimõõtmise firmast Superbrands ütleb, et Madame V esiletõus on olnud imetlusväärselt kiire. Äsja valis Superbrands Madame V neljakümne kõige cool?ima Ühendkuningriigi kaubamärgi hulka. See on kõva sõna. Ühelt poolt meedialiidrite arvamuste ja teiselt poolt noorte londonlaste küsitluse põhjal koostatud CoolBrand 2005 nimekiri on tõeline staaride paraad: Diesel, O2, Chanel, Nokia, Guinness ? ja nende hulgas esimest korda ka Madame V.

Siid, seks ja rock?n?roll

Valdkond, kus Madame V tegutseb, on erootiline naistepesu. Õhkõrnade kangaste, välkuvate fotolampide, stiilsete modellide ja rock?n?rolli maailm. Luksuslik ja väga seksikas. Lamp ütleb, et kunagi ammu-ammu võis selliseid riideid osta ehk ainult higistes pornopoodides. Nüüd ollakse peatänaval. Turu avastaja on äsja kümneaastaseks saanud pesufirma Agent Provocateur. Kuulsa punkdisaineri Vivieanne Westwoodi poja Joseph Corre?i ja tema abikaasa Serena Reesi loodud firma müüb nüüdseks juba sadade miljonite eest ning omab poode mitmel kontinendil. Lamp tunnustab neid kui rajaleidjaid, kuid lisab, et nemad ise nii aeglast kasvu endale lubada ei saa. ?Meil ei ole kümmet aastat kusagilt võtta,? ütleb ta.

Teine nimi, kelle tegemisi Lamp ja Segerkrantz jälgivad, on Myla, aga nemad on ehk natuke liiga äärmuses. Näiteks tuli Myla turule uute disaindildodega. Arvestada tuleb ka vanade ja suurte nimedega. La Perla on teinud oma seksikad liinid, Ameerikas domineerib Victoria´s Secret. MV Collectionsi brändidirektor Mehala Chitaraj ise kasutab Madame V kirjeldamisel tihti sõna ?seductive?, mille veidi kohmakas eestikeelne tõlge võiks kõlada ?võrgutav?. Superbrändi mees Stephen Cheliotis ütleb kõrvaltvaatajana, et ainuke, kes ennast sellel turul kehtestanud, on ikkagi ainult Agent Provocateur: ?Aga olen kindel, et kuuleme ka Madame V-st veel palju.?

Esimene läbilöök on tõesti toimunud. Suured nimed nagu Victoria Beckham, Gwen Stefani, Naomi Campbell, Madonna ja terve hulk kohalikke Londoni staare ostavad nende pesu ja käivad Madame V pidudel. Asjaosalised ise jäävad teemat kommenteerides veidi kõhklevaks. Ei saa ju öelda, et see või teine on nende klient. ?Eks nad ostavad mitmelt poolt,? lisab Lamp kõrvalt. Aga see, et Vogue, Elle, ID või Cosmo neist kirjutavad ja nende pesu oma fotosessidel kasutavad, on muutunud juba harjumuseks. Vogue UK kasutab Madame V kohta sageli hellitusnime ?pesukuninganna?.

Kaubamärk ennekõike

Üks asi, milles nii Lamp kui ka Segerkrantz väsimatud, on oma tiimi kiitmine. Firma salarelvadeks on võluvad leedid: peadisainer Sian Thomas ja brändidirektor Mehala Chitaraj. Tasase loomu ja tagasihoidliku jutuga iirlanna Sian Thomas ei jäta muljet, et tema käe alt tuleb pesu, mis ei jäta meestele just palju mõtteruumi. Thomas toob tagaruumist suure kausta ja räägib peaaegu sosinal, kuid sisemise kirega uutest kavanditest. Need on järgmise sügise joonised. Naeratades ütleb ta, et väga vähesed silmad on neid pilte näinud. Nii et fotoaparaadiga ei maksa liiga lähedale minna. Jürgen Lamp ise peab Thomast tõeliseks leiuks. ?Ta oli Mark&Spenceri naistepesu disainijuht kuid tahtis teha midagi luksuslikumat.? Suurepärane teineteisemõistmine seega.

Disain, kaubamärk ja PR on Madame V algus ning ots. Oma rolli kohta ütleb endine Ühispanga asepresident, imelapseks peetud Jürgen Lamp lihtsalt: ?Ärijuhtimine nagu ärijuhtimine ikka.? Praegu teeb muret peakontor. Londoni südalinnas Oxfordi ja Wells Streeti nurgal teisel korrusel üle sülearvuti ekraani kiikav Lamp kortsutab kergelt kulmu kastivirna ja kontoris valitseva segaduse peale. See on siiski tühiasi: ?Glamuursed peame olema väljast vaadates.? Pealegi saab seda vabandada kolimisajaga, kuid ühel hetkel peaks ka siin asi normaliseeruma. On vaja korralikku show-ruumi. Kohta, kus kliente vastu võtta. See, mis Lampi hoopis rohkem vihastab, on aga olukord trepikojas: ?Juba kolm kuud mingid tüübid klopsivad ja saevad, kuid edasi ei jõua kuidagi.? Maja ise kuulub ühele maailma suurimale kindlustusfirmale Prudential. ?Nendega ei jõua vaielda,? võtab Lamp teema kokku.

Brasiilia juured

MV Collections Ltd või tollase nimega Brazilian Collections Ltd sai alguse kolm aastat tagasi. Firma nimi peegeldab ka juuri. Asutajaks, idee väljakäijaks ning esimeseks suuromanikuks oli Brasiilia modell Vanessa Senem. ?Tõeliselt karismaatiline naine,? ütleb Lamp. Teine partner oli Senemi kihlatu Jussi Laurimaa ning kolmandana kutsuti kampa Jürgen Lamp. ?Olin tollel hetkel juba kuu aega Ühispangast vaba ning võimalus oli selline, et pikalt ei mõelnud,? meenutab Lamp aastatetaguseid sündmusi.

Aga nagu sageli, ei tahtnud ka seekord ärielu ja eraelu koos toimida. Vanessa ja Jussi Laurimaa läksid väiksel viisil tülli. Lamp ütleb, et tegelikult ei olnud asi ainult isiklikes suhetes, vaid tekkisid ka erimeelsused, kas kaubamärki peaks arendama kui Brasiilia oma või mitte. Igatahes Vanessa Senem lahkus ärist, jättes päranduseks nii tähe ?V? kaubamärgi nimes kui ka Brasiilias asuva pesutehase.

See Brasiilia tehas on Lambile aeg-ajalt parajat peavalu teinud. Teate küll, selline sambavärk, tähtajad nagu jumal juhatab, pidevalt tuleb silma peal hoida. Lamp ise ütleb, et tegelikult ju nende äris oma tehast vaja ei ole. Samas ei taha ka päris loobuda. ?Tegelikult on nad selle aja jooksul kõvasti arenenud,? räägib Lamp. Kui varem oli ikka vaja aeg-ajalt tuld kustutamas käia, siis nüüd käib ta Brasiilias ehk korra kuus. ?Ja lõpuks annab see meile lisapaindlikkust tellimuste täitmisel,? ütleb Lamp.

Firmast 40% kuulub eestlastele

?? Pärast Vanessa Senemi lahkumist ärist läksid Jussi Laurimaa ja Lamp lisaraha otsima. Nii saabus meeskonda praegune nõukogu juht, endine Tallinna Sadama arendusjuht Tõnis Segerkrantz. Tema osaks sai uute rahastajate kaasatõmbamine. Nii Lamp kui ka Segerkrantz on ise osanike hulgas, kummalegi kuulub firmast umbes 5-10 protsenti. Kes teised on? Kõlab tavaline vastus ? parem sellest mitte rääkida. Tuntud nimesid nende hulgas pole, kommenteerib Segerkrantz. Muigamisi lisab veel: ?Nii palju võite kirjutada ? Hanschmidti nende hulgas pole, kuigi raha käisime ka temalt küsimas.?

?? Fakt on aga, et umbes 40% firmast kuulub eestlastele ja kui juurde arvata ka Eesti kontaktide kaudu tulnud Ukraina investor, siis kontrollivad mehed enamust. Lamp ja Segerkrantz suurendasid ise hiljuti oma osalust Sampo Panga abiga. ?Pange tähele, konservatiivne finantsasutus on hakanud meid juba usaldama. Seegi näitab midagi,? kommenteerib Segerkrantz.

?? Need pole ainukesed Eesti sidemed. Juba kaks ja pool aastat töötab Londonis logistikadirektor Hendrik Rannamets. Isegi mööbel poodidesse tuleb Eestist. ?Parim kvaliteet,? kiidab Lamp.

Poed või PR

?? Üheks kõige tavalisemaks ärijuhi otsuseks nimetab Jürgen Lamp (pildil) küsimust: ?Kas panna raha PR-i või poodidesse?? Tavaline asi ? alustava firma igapäevased valikud, kui raha just puuga seljas ei kasva. Siiamaani on kümned miljonid läinud eelkõige PR-i alla. Põhiturgudel on vaja aga ka oma poode. Kas või selleks, kuhu ajakirjanikke kutsuda.

?? Aga uus pood on kallis. Madame V tase on peatänav. Väga kallis. Lamp kirjeldab, et neil oli soov teha pood Londoni ostutänavale nr 1 ? Bond Streetile. See tähendaks aga kas või seda, et tuleb kellegi käest kõigepealt kümne miljoni eest rendileping välja osta ja niimoodi raha kulutada pole hetkel mõtet. Praegu veel.

?? Harrodsis ollakse küll oma mööbli ja oma pinnaga, kuid siiski mitte päris rentnikud. Töö aga selles suunas käib. Praeguse lepingu järgi on Harrodsis Madame V niimoodi, et saja naelaga müüdud pesu müüb Harrods edasi 270 naelaga (6000 krooni). Lamp tahab aga kontsessiooni, mis tähendab, et Harrods saab rendi (600?700 krooni ruutmeetri kohta) ja 50% käibest. ?Ikkagi tasuvam,? ütleb Lamp.