Kui vaadata Ust-Luga sadama ehitustöid ning selle suurjoonelisi plaane saada Läänemere sadamaks number üks, siis võiks asetada Eestit läbivale transiidile risti. Nagu ütles Ust-Luga sadama avalike suhete juht Igor Pavlovski, kavatsetakse kõige optimistlikumate prognooside kohaselt 2018. aastal vedada sadama kaudu kuni 180 miljonit tonni kaupu. Reaalsus on aga teine ning Pavlovski sõnul ulatub sadamat läbivate kaupade maht 7-8 aasta pärast 120 miljoni tonnini.

Kui rus.err.ee küsis, millised kaubad võtab Ust-Luga Balti riikidelt ära, vastas Pavlovski, et see on raske küsimus, vahendas ERRi uudisteportaal.

"Me tõepoolest võtame osa kaupu ära, kuid ma ei ütleks, et kõik," vastas Pavlovski.

Ust-Luga on käesolevaks ajaks saanud enda kätte uute sõdukite transiidi Venemaale. Soome sadamatest toodi üle Toyotade ja Subarute transiit ning Eestist Hyundaid ja Kiad. Samuti tahetakse hakata Ust-Luga kaudu sisse vedama Daimler-Benzi sõidukeid, mida praegu toimetatakse Venemaale Paldiski sadama kaudu.