Ekspert: tööjõupuuduses vaevleva IT-sektori peamine probleem ei olegi inimesed

 (27)
Ekspert: tööjõupuuduses vaevleva IT-sektori peamine probleem ei olegi inimesed
Foto: Andres Raudjalg

Täna Tallinnas toimuval ATEA Eesti IT-konverentsil "Atea Action" üles astunud maailma juhtiva IT- ja võrguteenuste ettevõtte Cisco koostöölahenduste juht rõhutas, et kuna IT-sektoris on pidev tööjõupuudus ning võitlus töötajate pärast, siis tegelikkuses ei sõltu IT-ettevõtete edu vaid inimestest, keda enda juurde tööle värvatakse, vaid keskkonnast, kus töötajad ühise eesmärgi nimel toimetavad. Ühine eesmärk, usalduslik töökeskkond ning töö- ja eraelu sobitamine töökeskkonnas on IT-sektori ettevõtete edu aluseks.

Maailma juhtiva IT-ettevõtte Cisco Soome ja Baltikumi regiooni eest vastutava koostöölaheduste juhi Timo Jolkini sõnul on tänapäeva ettevõtluse üheks põletavaimaks küsimuseks, kuidas hoida töötajaid oma ettevõttes ning kuidas tagada nii töötajate kui ettevõtte rahulolu.

„Tänu digitaliseerimisele kipuvad ettevõtted liiga palju mõtlema tehnoloogiale, unustades seejuures sootuks ettevõtte suurima vara - inimesed. Selleks, et hoida töötajaid konkurendi juurde minemast, ei piisa enam ainult tunnustusest, suuremast palganumbrist või lahedast kontorist. Üha suuremat rolli mängib inimese enda heaolu, eesmärgitunnetus ning usk ühisesse visiooni," selgitas Jolkin. Ta rõhutas, et mida rohkem tegeleb ettevõte sellega, et teha kindlaks, mis teeb töötajaid õnnelikuks, seda rahulolevam ning edukam on ka ettevõte ise.

Cisco esindaja tõi esile Eesti juhtiva IT-teenuste ettevõtte ATEA konverentsil, et töötajad vajavad kindlat eesmärki ning tunnet, et nad igapäevaselt panustavad sellesse. „Eesmärgiks võib olla mis iganes, mõnele on oluline keskkonnasäästlikkus, teisele armastus tehnoloogia vastu, kuid oluline on, et inimene saaks oma kirge jagada ning saada seeläbi ka paremaks töötajaks - kui sa usud ettevõtte tegevusse ning saad jagada kolleegidega oma eesmärke, siis see toob välja sinus parima," kirjeldas Jolkin, rõhutades, et töötajate tagasisidet tasub kuulata.

Inimeste juhtimine peab olema igapäevane tegevus

Ciscos läbi viidud tiimijuhtimise muudatused algasid just tänu töötajate tagasisidele. „Igas kvartalis toimusid meil tulemusintervjuud, mis töötajate sõnul ei täitnud absoluutselt oma eesmärki, kuna olid kohustuslikud, harva toimuvad ning tehtud tööle tagasivaatavad ehk üldse mitte olulised hetkel toimuvale," lausus Jolkin, lisades, et kui sa oled keskendunud nii enese- ja projekti arengule, siis pole hiljem meeleski, mis kuus kuud tagasi juhtus. Tagasiside põhjal leiti, et ettevõtte parimad meeskonnad peavad sagedasi, tulevikule suunatud vestlusi, mis peegeldavad paremini hetkeolukorda ning -emotsioone, pakkudes seeläbi ka inimlikku mõõdet.

Jolkini sõnul on hästitöötava meeskonna saladuseks usaldus. „See tunne, et oma meeskonda saab usaldada ning nad on abiks igas ettejuhtuvas olukorras, on kõige alus, mis annab julguse ka olla sina ise ja väljendada igapäevaselt, mis meeldib ja mis mitte. Usaldus aitab inimeses tuua välja vaid parima," tõdes Cisco koostöölahenduste juht. Oluline on siinkohal, et töötajatel oleks piisavalt ruumi ja võimalust koos vestelda, naljatleda ning jagada ka eraelulisi momente oma elust. „Loomulikult peavad inimesed ka koos hästi töötama, kuid kui keskenduda ainult etteantud Exceli tabelitele ning kohtumise eesmärkidele, siis ei teki ka koostööks vajalikku sünergiat," nentis Cisco koostöölahenduste juht.

Inimene tehnoloogia abil fookusesse

Cisco koostöölahenduste juhi sõnul on usalduse tekitamises suur roll meeskonnajuhil, kes peab leidma sobiva viisi, kuidas kasvatada usaldust ning kuidas läbi oskusliku juhtimise meeskond täistuuridel tööle panna. Kuigi kogu IT-sektori roll on arendada tehnoloogiaid, siis peavad ka IT-ettevõtted ise enda arendamiseks ja juhtimiseks kasutama erinevaid tehnoloogiaplatvorme, mis aitavad suunata liidrit tiimi juhtimisel.

Loe veel

Jolkin tõi esile, et näiteks Cisco kasutab ise Team Space tehnoloogiat, mis aitab ettevõttel paremini juhtida oma talente üle kogu maailma. „Tänapäeva maailmas, kus meeskonna liikmed paiknevad erinevates maailma otstes ning kohtuvad virtuaalselt, on oluline, et oleks nii-öelda abistav keskkond, mis aitab kaardistada ära tugevused ja nõrkused ning tuletab meelde millal kohtuda ja milliseid küsimusi oma meeskonnale esitada," kirjeldas Jolkin, lisades, et maailmas on piisavalt palju platvorme, mille seast iga ettevõtte leiab enda eesmärke teeniva. "Sama palju kui inimene IT-ettevõttes ise tehnoloogiat arendab ja suunab, peab tänapäevane IT-ettevõtte juht kasutama ka tehnoloogia abi enda personali juhtimisel," tõi Jolkin esile paradoksi.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare