Lisaks ametlikult liitunutele on veel paarkümmend ettevõtet huvi avaldanud, märkis programmi läbi viiva Marketingi Instituudi juhataja Anu-Mall Naarits. "Kui võrrelda eelmise aasta Ekspordirevolutsiooni programmi värbamist, siis on avalduste tempo umbes sama, kuid on ka märgata uusi trende ja avalduste põhjal on nii ettevõtete kui ka paljude noorte tase kõrge," rääkis Naarits.
 
Tema sõnul on senise kuue tööpäevaga laekunud 120 tööotsija avalduse seas sel aastal suur hulk eesti ja inglise keelt rääkivaid rahvusvahelise töökogemusega vene noori, samuti on esimeste huviliste seas paljud merekooli haridusega noored. "Sellest tulenevalt julgustan programmiga liituma ka neid ettevõtteid, kus on olulisel kohal vene keel," soovitas Naarits.
 
Veel tõi Naarits välja, et liitumisavalduse teinud ettevõtete seas on mitmed sellised, kes osalesid ka eelmise aasta värbamisel, kuid mingil põhjusel omale sobivat kandidaati ei leidnud. "Samuti on märgata, et kui eelmisel aastal oli suurem osa ettevõtetest Tallinnast ja Harjumaalt, siis tänavu on esindatus ühtlasem ja katab kogu Eestit," lausus ta.
 
Näiteks on liitunud ettevõtete seas palk- ja puitmajade tootjaid, suur akna- ja uksevalmistaja, metallitööstusettevõtteid ja ka suur masinaehitusettevõte Kesk-Eestist. "Paljud neist ettevõtetest on otsinud keeleoskajaid ja aktiivseid ekspordijuhte kuid, mõnel juhul ka üle aasta, ning nende lootus on praegu selgelt noorte peal, keda koostöös rahvusvaheliste tipp-koolitajate ja kogenud eksportööridest mentoritega vastutusrikkaks tööks ette valmistame," sõnas  Naarits.
 
Ühe kandideeriva ettevõtte, Paide Masinatehase juhi Jaan Meikupi sõnul tegelevad nad mitme erineva brändi all põllumajanduse abivahendite, lumesahkade ja ka kaitsetööstusele vajalike vahendite tootmisega ning otsivad oma meeskonda ekspordijuhti, kes aitaks ettevõtte tooteid müüa Suurbritanniasse ja Skandinaaviamaadesse. "Meie huvi on leida oma meeskonda skandinaavia keeli valdav müügijuht, kes saaks nüüd tugeva ettevalmistuse ja aitaks meid edasi uutele turgudele," põhjendas Meikup programmi pürgimist.
 
Ekspordirevolutsiooni programm, mida finantseerivad EAS ja Euroopa Sotsiaalfond ning viivad ellu Marketingi Instituut ja ITM Worldwide, loodab avalduste arvult korrata möödunudaastast tulemust. "Kuigi programmi pääseb vaid 25 ettevõtet, on kõigil ettevõtetel võrdsed võimalused, kuna programmi pääsemine sõltub juba nende endi kiirusest ja suutlikkusest sobivaima kandidaadiga kokkulepe sõlmida – kes ees, see mees," selgitas Naarits.