Kontserni kulumieelne ärikasum (EBITDA) suurenes teises kvartalis 23% 53,7 miljoni kroonini.
“Majanduskasvu pidurdumise mõjul langes ajalehtede-ajakirjade reklaamiturg Eestis esimesel poolaastal erinevatel hinnangutel 8-9% võrreldes mullu sama perioodiga,” ütles ASi Ekspress Grupp juhatuse esimees Priit Leito. “Ekspress Grupi kirjastatud väljaannete osas oli reklaamitulude langus märgatavalt tagasihoidlikum – vaid 0,8 %. Muudes kontserni põhitegevusvaldkondades käive kasvas ja tulemused olid head.“
Leito sõnul suureneb üldisest turulangusest hoolimata jõudsalt internetireklaami maht, ületades tänavu esimesel kuuel kuul möödunud aasta vastavat näitajat ligi poole võrra. “Ekspress Grupi strateegia näeb ette olla Baltimaades internetimeedia turul esimene ning sellest on lähtunud ka viimaste kuude arendustegevused, et tugevdada seda turuliidri positsiooni,“ märkis Priit Leito.
Teises kvartalis käivitas Ekspress Grupp töökuulutuste portaali www.ekspressjob.ee, naistele suunatud portaali www.naistemaailm.ee ning Maalehe uuenenud kontseptsiooniga veebiversiooni www.maaleht.ee. Leedus toodi turule naistele suunatud kuukirja Panele veebiversioon www.panele.lt ning saavutati aasta alguses avatud meelelahutusportaali www.klubas.lt tugev positsioon. Samuti langesid sellesse perioodi ettevalmistustööd vastavatud Läti meelelahutusportaali www.mango.lv ning Delfi Eesti uue meelelahutusportaali Publik turuletoomiseks.
“Internetisegmendi arenduse kõrval oleme kontserni teistes tegevusvaldkondades majanduskeskkonna mõju tõttu paljuski tegelenud kulude kokkuhoiuga,“ lausus Leito. “2008. aasta nullilähedase majanduskasvu prognoosi tõttu koostasime täiendava kulukärbete plaani – peamiselt puudutab see tööjõukulusid, samuti paberi- ja trükikulusid ning lisaks osa investeeringute edasilükkamist.”
Ekspress Grupi II kvartali puhaskasum oli 21,3 miljonit krooni, mis on 35% võrra vähem kui mullu samal ajal. Priit Leito sõnul mõjutasid kontserni kasumit lisaks reklaamituru langusele mulluste ostutehingutega kaasnenud finantskulud ja kulumi kasv ning arendustegevusega kaasnenud kulud.
Ekspress Grupi erinevate tegevusvaldkondade lõikes kasvas II kvartalis kokkuvõttes enim onlainmeedia segment, sellest lõviosa andva Delfi Grupi müügitulu suurenes aastaga 28%. Raamatumüügi osas oli sama ajavahemiku müügitulu kasvuks 11%, sealhulgas kasvas raamatute jaemüük märkimisväärsed 22%.Trükiteenuste segmendis oli teise kvartali käibekasv 11% võrreldes mullusega võrreldes. Infoteenuste müügitulu jäi 2007. aasta sama perioodi tasemele.
Ekspress Grupp (www.egrupp.ee) on meediakontsern, mille tooteid tarbib üle 60% Eesti elanikkonnast. Gruppi kuuluvad tütarettevõtjatena Eesti Ekspressi Kirjastuse AS, AS Maaleht, AS Rahva Raamat, AS Printall, UAB Ekspress Leidyba, AS Ekspress Hotline ning AS Delfi oma tütarettevõtjatega. Ühisettevõtjate hulka kuuluvad Eesti Päevalehe AS, AS SL Õhtuleht, AS Ajakirjade Kirjastus, AS Express Post, OÜ Netikuulutused. Sidusettevõtjatena kuuluvad kontserni AS Linnaleht ja UAB Medipresa. Ekspress Grupi 2007. aasta käive oli 1,15 miljardit krooni ja puhaskasum 92,1 miljonit krooni. Grupp annab tööd rohkem kui 2300 inimesele.