Olenemata aasta kõige tagasihoidlikuma reklaamikäibega kvartalist kasvas EBITDA 2,93 miljoni euroni, mis teeb EBITDA kasvuks 300%, teatas Ekspress Grupp. Puhaskasumiks saavutas ettevõte 1,38 miljonit eurot, mis teeb puhaskasumi kasvuks 280 %.

Normaliseerides tulemust 2011. aastal Eesti Päevalehe AS-i osaluse omandamisest tekkinud kasumiga (vt. detaile lisas 3), saavutas ettevõte EBITDA-ks 1,39 miljonit eurot ning aastaseks EBITDA kasvuks 90%. Ilma eelpool kirjeldatud Eesti Päevalehe AS-i omandamise mõjudeta kujunes puhaskahjumiks käesoleva aasta esimeses kvartalis 155 tuhat eurot.

Peamised EBITDA olulise paranemise mõjutajad olid AS Printall, mis kasvatas tulemust 25% (303 tuhande euro võrra); internetiportaal Delfi, mille tulemus paranes 56% (47 tuhande euro võrra); Eesti Ekspressi ning Maalehe kirjastaja Eesti Ajalehed AS, mille tulemus paranes 365% (139 tuhande euro võrra).

Grupi käibestruktuur on aasta jooksul muutnud trükiteenuste segmendi ning online-meedia segmendi kasuks, viimane on kasvanud 12,4 %-lt 13,3%-le ning trükiteenuste segmendi käive kogu kontserni käibest on kasvanud 44,7%-lt 46,7%-le. EBITDA marginaal on segmenditi paranenud kõige enam perioodiliste väljaannete segmendis, kus eelmise aasta 2%-lisest negatiivsest marginaalist on saanud 2,6%-line positiivne marginaal. Online-meedia segmendi marginaal on paranenud eelmise aasta esimese kvartali – 5,5 %-lt käesoleva aasta võrreldava - 2%-ni.

Kontserni juhtkond näeb teises kvartalis online-meedia segmendi ning trükiteenuste segmendi käibekasvu jätkumist. Perioodiliste väljaannete segmendis jääb käibekasv ebaühtlaseks. Suurima väljakutsena näeb ettevõtte juhtkond uue multimeedia uudisruumi loomist ning erinevate kirjastusettevõtete kattuvate tegevuste liitmist, millest loodetakse leida arvestatavat efektiivsust ning tuge toodete konkurentsivõime tõstmisele. Samuti on juhtkond astumas järgmisi samme klassikalise trükimeedia digitaliseerimise suunas.

Online-meedia segmendis oli esimese kvartali käibekasv 20%, sealjuures oli kasv riigiti üsna võrdne. Nii Leedus kui Eestis toetasid online-meedia segmendi reklaami käivet kevadtalvel aset leidnud valimised.

Delfi Läti positsiooni on aidanud tugevdada läbi viidud uuendused tootedisainis ning koos sisulise kvaliteediga on see aidanud Lätis saavutada kõigi aegade suurima lehekülgede vaatamise arvu. Ka Delfi Leedu ettevõttes on käimas tooteuuenduse protsess. Delfi Leedu käivitas esimeses kvartalis uue naisteportaali www.5braskes.lt eesmärgiga suurendada turuosa eeskätt just naistele suunatud reklaamisegmendis.

Delfi Läti käivitas esimese kvartali lõpus Euroopa Liidu dotatsiooni toel portaali Morning.lv, mille eesmärk on edastada Europarlamendiga seotud informatsiooni. Delfi Eesti inkorporeeris esimeses kvartalis portaali Eesti Elu, mille baasilt on plaanis üles ehitada hüperlokaalsete uudiste portaal, ning käivitas uue reklaami ja sisurubriigi "Reisileidja", mis on saanud turismifirmade poolt hea tagasiside ja loonud Delfile uue reklaamikäibe voo.

Delfi Ukrainas viidi esimeses kvartalis läbi oluline kontseptuaalne muudatus ning käivitati toote ja organisatsiooni reform eesmärgiga leida tootele konkurentsivõimelisem segment äärmiselt tihedal Ukraina online-meedia maastikul. Juhtkonna ettepanekul otsustati muuta toode rohkem tabloidlikumaks kui seda on harjutud tegema Baltikumis.

Kontseptsiooni muutus ning fokusseerumine andsid võimaluse kulude vähendamiseks organisatsiooni kokku tõmbamise näol. Esimesed tulemused kinnitavad, et turg on uue toote hästi vastu võtnud ning unikaalsete kasutajate ning laaditavate lehekülgede arv on tõusnud.

Online-meedia segmendis on alustatud mobiiliportaali reklaami müümisega nii iPhone’i ja Androidi platvormile kui ka veebipõhisesse aplikatsiooni. Samuti on käivitunud videoreklaami müümine, mis annab online-meedia segmendile järjest paremad võimalused saamaks osa telereklaami turust. Kuivõrd telereklaami maht ületab online-reklaami käivet kordades, näeb juhatus suurimaid tulevasi kasvuvõimalusi eeskätt videoreklaami müümisel, mis annab võimaluse saada osa telereklaamide eelarvetest. Mobiilireklaami kasv saab olema jõuline, kuid absoluutnumbrites tagasihoidlik.