Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul toob Stadler Eestisse esmalt 4-vagunilise elektri- ja diiselrongi, teatas elektriraudtee.

„Rongid läbivad enne teele asumist esmased sõidukatsetused Poola-Valgevene piiril,“ sõnas Kaareste. Seejärel seatakse rongid veduri järele haakesse.

„Eesti suunas sõidetakse raudteed pidi, marsruudil Poola – Valgevene – Daugavpils – Riia – Valga – Tartu – Tallinn,“ selgitas Kaareste.

„Esimene võimalus uusi ronge Eestimaa pinnal näha tekib seega Valga jaamas, novembrikuu lõpus,“ sõnas Kaareste.

„Avaldame rongide täpse saabumiskuupäeva lähinädalatel – kohe kui on selgunud veel viimased, rongide tarneplaane täpsustavad asjaolud,“ lubas Kaareste.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi.

Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.

Hangitavate elektri- ja diiselrongide asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos.