Jõuluaegne ostupalavik toob interneti-kaubandusele prognooside järgi tulu küll juba 19,5 miljardit dollarit, kuid Gartneri ennustuse kohaselt tõrjutakse peale seda turult eemale need veebikauplejad, kes ei suutnud sellel aastal jätta klientidele meeldivat muljet.

Sama juhtus juba möödunud aasta jõulude aegu nende väikekaupmeestega, kes ei suutnud õigeaegselt tellimusi täita ning need seejärel ka kaotasid.

Klientide pettumise peamiseks põhjus on pettunud kliendid, kes pole saanud vastuseid oma küsimustele või kelle tellimused on kadunud, teatas uuringutefirma.

"Pärast kahte sellist ostukõrgperioodi, muutuvad kliendid pisut kärsituks," selgitas Geri Spieler uuringutefirma direktor elektronkaubanduse alal.

"Kui iga kliendi kaebus läheb firmale maksma juba 300 dollarit, ei jää enam võimalust teenida tulu," ütles Spieler.

Teisteks suuremateks puudusteks, miks kliendid loobuvad mõnest veebiostusaidist, on raskesti navigeeritavus, põhjendamatult kõrged kättetoimetuskulud või vähetõenäolised tähtajad, lisas Gartner Group.

Arvi Tapver