Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Marika Raiski ütles Ärilehele, et euromaksete viimine ühtsetele standarditele nõudis ettevõttelt kulutusi, mis tõi kaasa otsuse teha e-arvete saatmine tasuliseks. Raiski täpsustas, et otsekorraldust asendava e-arve püsimakse saab olema enamasti tasuta, kui pank ei ole sätestanud teisiti, tasuliseks muutub eraldi arve saatmine kliendi e-postkasti.

"Euroopa Liidu jõustunud regulatsioon (SEPA) toob kõikidele ettevõtetele kaasa täiendavad kulutused – ja seda nii arveldussüsteemide ümberseadistamise tõttu, sest riigisisesed kontonumbrid tuleb kasutusele võtta IBAN kujul, kui ka seetõttu, et ühtlustatakse euromaksete piirkonnas piiriüleste ja riigisiseste maksete teenustasud," sõnas Raiski.

"Ka Eesti Pank viitab sellele, et inimeste jaoks toimuvad kõik muudatused sisuliselt automaatselt, ettevõtjatel tuleb aga osa muudatusi ise teha."

Elisal olid Raiski sõnul töötavad lahendused olemas, kuid regulatsiooni tõttu tuli süsteeme ümber teha ning viia sisse muudatusi maksekorralduse ja arveldussüsteemidesse. Seda näiteks päringute tegemisel laekumiste kohta ja andmete töötlemise osas.

Tarbijakaitseamet teatas täna, et taunib Elisa kavatsust võtta alates uuest aastast tarbijatelt neile e-arvete saatmise eest tasu.

Tele2 ja EMT ütlesid eile, et ei kavatse e-arvete saatmise eest hakata tasu võtma.