Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann peab raudtee kehva seisukorra juures põhiprobleemiks raudtee kasutustasude arvestamise vananenud metoodikat.

"Kasutustasusid maksavad ainult kaubaveod ja reisiveo operaatorid sisuliselt neid ei maksa. Riik leidis, et kui transiidist saadavate tasudega on võimalik raudteed üleval pidada, siis milleks panna koormust riigieelarvele. Tänaseks on see allikas ära kuivamas," selgitas Asmann teisipäeval Vikerraadio saates "Uudis+".

Eesti raudtee ülalpidamiseks on Asmanni hinnangul vaja umbes 65 miljonit aastas. Kaubaveod maksavad tema sõnul sellest kinni suurusjärgus 41 miljonit, reisijateveod neli miljonit ja puudu on 20 miljonit.

Kuigi Elronit finantseeritakse praegu suuresti riigi dotatsiooni teel, siis õiglase raudtee kasutustasu maksmine annaks Ahti Asmanni sõnul operaatorile ärilise mõõtme juurde.

"See sunniks operaatorit olema efektiivsem, sõitma vähem, aga täpsema graafiku alusel," arvas ta.

Loe pikemalt ERR-i portaalist.