„Lõppev aasta on olnud tööd täis,“ ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip.

„Kuigi see aasta tõi meile ka tõsiseid väljakutseid, oleme kokkuvõttes oma ülesandega – teenindada 5,5 miljonit reisijat – toime tulnud. Rongid sõidavad, sõiduplaan on tihenenud, reisijaid on arvukalt. Tahan tänada meie kliente hea ja mõistva vastuvõtu eest,“ ütles Ossip pressiteate vahendusel.

Ossip rääkis ka lõppeva aasta olulisematest näitajatest.

„11 kuu jooksul on Elroni rongid teinud kokku 66 589 reisi, hilinemisi tuli ette 519 korral ehk vaid 0,78% kogu reiside arvust,“ märkis Ossip, lisades, et 98,8% diiselrongidest ja koguni 99,3% elektrirongidest saabus lõppjaama õigeaegselt.

Võrdluseks tõi ta Soome, kus vastavad näitajad olid sel aastal oluliselt madalamad. "Keskmiselt 93,8% linnalähiliinide ja 88,5% kaugliinide rongidest on seal saabunud lõppjaama õigeaegselt,“ ütles Elroni juht.

„Meile on väga oluline ka meie klientide ehk reisijate toetus – Elron teeb päevas üle 200 reisi, meiega sõidab iga päev üle 17 000 reisija, kellest 63% hindab saadud teenust suurepäraseks või väga heaks,“ rääkis Ossip reisijate rahulolust.

Ossip kinnitas, et ka algavaks aastaks seab Elron endale ambitsioonikad eesmärgid.

"Tuleval aastal kavatseme kvaliteetselt teenindada 6,2 miljonit reisijat, mis toob 11,5 miljonit eurot piletitulu,“ ütles Ossip. „Selleks kavandame mitmeid arendustegevusi: näiteks laiendame Balti jaama ootesaali, parandame rongides WiFi kvaliteeti, loome reisijate operatiivsele teenindamisele mõeldes mobiilirakenduse, muudame eakate sooduspileti ostmise korda ja kindlasti lisandub aasta jooksul veel muudki klientidele meelepärast,“ selgitas ta.

Elroni juhatuse liige Riho Seppar sõnas, et uued moodsad rongid on end tänaseks tõestanud ning majanduslik efekt on silmaga nähtav.

„Näiteks elektrirongide elektrienergia kokkuhoid rong-kilomeetri kohta on umbes 40%, diiselkütuse kokkuhoid rongkilomeetri kohta on ligikaudu 10%,“ rääkis Seppar. „Kütuse kokkuhoid on saavutatud läbi kergemate rongide ja pidurdusenergia ärakasutamise. Samuti on uute rongide paremad kiirendus- ja pidurdusnäitajad kümnendiku võrra rongide sõiduaegu lühendanud.“

„Uued rongid on vanadest keskmiselt neljandiku võrra kergemad, see aga tähendab, et ka raudteerööpad kuluvad vähem,“ lisas Seppar. „Samuti on rongide tehniline töökindlus tegelikult väga hea: elektrirongidel 99,85% ja diiselrongidel 99,71%.“