Järgnev on Elroni juhatuse liikme Riho Seppari kommentaar tänasele Eesti Päevalahe artiklile „Järelvalveamet: Elroni väsinud vedurijuhid on sõitjatele ohtlikud."

Aasta alguses viis Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) läbi järelvalvetoimingud eesmärgiga hinnata Elroni ohutusjuhtimise süsteemi rakendamist ettevõtte eri tasanditel. Järelvalvetoimingute tulemusena tegi TJA Elronile rongijuhtide vähesusest tingitud võimalike riskide maandamiseks ettekirjutused.

Ettekirjutuses mainitud võimalikud riskid on pigem teoreetilised, sest rongijuhtide tööaja arvestus on tavapärasest pisut keerulisem: rongijuhi tööpäev (tuur) koosneb mitmetest erinevatest osadest ning nii kuulub otsese rongi juhtimisele kuluva aja kõrval selle aja sisse ka rongide vastuvõtmise-üleandmise aeg ning pausid reiside vahel, sealhulgas öine magamine. Samuti kuulub rongijuhi tööaja arvestuse hulka osalemine koolitusel ja rongijuhi õpilaste väljaõpetamine.

Oleme rakendanud mitmeid meetmeid veendumaks, et rongijuhid ei ole üleväsinud ning suudavad garanteerida reisijate turvalisuse.  Need meetmed on olnud tõhusad. Elron on alati reisijate ohutust väga tähtsaks pidanud ning teeme kõik, et rongisõit oleks turvaline nii reisijatele kui ka rongi meeskonnale.

Täna on Elronil meeskonnast, mis võimaldaks normtundide piires olemasolevat sõidugraafikut täita, puudu 13 rongijuhti.

Vedurijuhtide põual on kaks peamist põhjust. Uute diiselrongidega opereerimise alustamisel koolitas Elron juurde uusi rongijuhte ja võttis tööle kõik olemasolevad pädevad rongijuhid. Rohkem rongijuhte, kellega Elron oleks näinud võimalust sõlmida pikaajaline tööleping, ilma et see mõjutaks teenuse kvaliteeti või Elroni sisemist töökliimat, Eestis ei olnud (ega ole praegugi).

2013. aastal muutus raudteeseadus ning ettevõtjad ei tohtinud ise enam endale rongijuhte koolitada. Ükski õppeasutus Eestis aga sel ajal vedurijuhi koolitusi ei pakkunud, esimene kursus avati Tallinna Tehnikakõrgkoolis 2014. aasta sügisel. Kursuse lõppedes tuleb juulis 2015 Elronisse tööle 13 uut rongijuhti, mis võimaldab teiste juhtide koormust olulisel määral vähendada. Seega - oleme antud küsimuse lahendamisega aktiivselt tegelenud ning olen kindel, et peagi saab olukord täieliku lahenduse.

Tahan tänada Elroni rongijuhte, kes on teinud kõik, et saaksime kliente vajalikus mahus teenindada.