Del Vecchio isa suri viis kuud enne poja sündi. Ema oli aga nii vaene, et pidi ta 7 aastaselt viima lastekodusse. Leonardo pidi 14 aastaselt hakkama ise raha teenima, asudes tööle ühte tehasesse. Just seal viis saatus teda kokku oma tulevase suure armastusega - prilliraamide tootmisega.

Ta hakkas töötamise kõrvalt õhtuti õppima tööstuslikku disaini.

Prilliraamide vastu hakkas ta erilist huvi tundma just kooli ajal. 26-aastaselt kolis mees Itaalia prillipealinna Agordosse ja rajas ettevõtte Luxottica. Algselt toodeti erinevaid detaile teistele prilliraamitehastele. Juba mõne aasta pärast toodeti aga juba ise eksklusiivseid raame.

Del Vecchio oli võib-olla esimene inimene, kes mõtles, et prillid võiks olla midagi enamat kui vahend, mis parandab nägemist - need võiks olla oluline aksessuaar. Prillid pidid näitama inimese iseloomu. See osutus väga õigeks ja tulusaks mõttekäiguks.

Del Vecchio hakkas ostma üles konkurente ja partnereid ning muutus üha olulisemaks tegijaks. 1981. aastal avati tütarfirma Saksamaal ning see andis tõuke rahvusvaheliseks kõrglennuks.

1988. aastal sõlmis Del Vecchio oma esimese litsentsilepingu Giorgio Armani endaga, hakates tootma prilliraame Armani kaubamärgile. See oli Luxottica jaoks väga tulus partnerlus. Ta jätkas ettevõtete kokkuostmist ning tänaseks võib julgelt öelda, et kui ostad paari prille, siis on need kas Luxottica enda raamidega või vähemasti seal toodetud.

Luxottica omab ka suurel hulgal kauplusi, näiteks: Lens Craftersit, Ray-Bani, Persoli, Sunglass Huti, Pearl Visionit, Oakleyt, Revot, Arnette'i, Killer Loop jne.

Luxottical on lepingud paljude luksusbrändidega nagu Ferragamo, Chanel, Versace, Prada, Armani, Ralph Lauren, Cha Bulgari, Miu Miu, Tiffany, Salvatore Ferragamo, Donna Karan, Brooks Brothers, Sergio Tacchini, Anne Klein, Versus, Polo, Chaps, Ralph, Oliver Peoples, and Adrienne Vittadini, Tiffany & Co ja DKNY.

Neil on umbes 6400 kauplust peamiselt Põhja-Ameerikas, Hiinas, Austraalias, Uus-Meremaal ja Suurbritannias.

Nende brändid on: Sunglass Hut International, WatchStation, LensCrafters, Budget Eyewear, Pearle Opticians, Pearle Vision, Surfeyes, Sears Optical, Target Optical ja Cole Vision Care.

Megaettevõtte kriitikud on öelnud, et Del Vecchiol on prilliraamiturul pea täielik monopol, konkurentsi puudumine lubab Luxottical hindadega mängida nii kuis nad ise soovivad. Kuna suur hulk prillipoode on samuti nende käes, siis on neil lihtne konkurente survestada, et neid üle osta. 2007. aastal osteti 2,1 miljardi dollariga konkurent Oakley. Seda liitumist võrreldi pigem pantvangi võtmisega, sest Oakley ei soovinud kuidagi müüa, ent Luxottica ähvardas nende tooted oma poodide lettidelt kõrvaldada. Ei ole lihtne müüa päikeseprille, kui sinu tooteid ei müüda maailma suurimas päikeseprillipoes Sunglass Hut. Nii tuligi müümisega leppida.

Kui kedagi võib aga tõesti kutsuda „self-made man-iks" siis on see Leonardo Del Vecchio. Orvust maailma üheks rikkamaks meheks tõusnud mehel on Luxotticas 62,1% osalus. Täna on Del Vecchio varanduse väärtus 19 miljardit dollarit.

Muide, Del Vecchio ise ei ole prillikandja.