Tuleb välja, et Emirates'i saadikud on käinud ka juba Eestis maad kuulamas ning teevad kibedalt kalkulatsioone, millise nipiga otseliini avamine ikkagi ära tasuks. Lennufirma asepresidendid lubasid peagi Tallinnat jälle külastada.

Eesti on teinud enda poolt sisuliselt kõik, mis liini avamise ettevalmistamiseks teha saab - kinnitanud Dubais 2020. aastal toimuvale maailmanäitusele ehk Expole tulekut, avanud äsja Dubais EAS-i välisesinduse ning avamas peagi saatkonda Abu Dhabis. Lisaks läinud nädalavahetusel toimunud peaminister Jüri Ratase visiit, mille käigus kohtus ta ka AÜE peaministri, Dubai emiraadi valitseja šeik Mohammed bin Rashid Al Maktoumiga ja kellega Ratas tõstatas samuti lennuliini vajalikkuse teema.

Kui eelmise aasta lõpus kohtus minister Tammist sealse riigiministri Reem al Hashimiga, siis nüüdse Dubai visiidi käigus sai Tammist kokku Emirates'i asepresidentidega. Kuigi räägitud on pigem võimalusest, et Eesti vahet hakkaks sõitma Fly Dubai, on tegemist Emirates'i tütarfirmaga ning seega kohtuti just emafirma tippjuhtidega.

"Me arutasime mõlemat võimalust - et kas Emirates või tema tütarfirma Fly Dubai avaks Tallinnast otseliini. Me presenteerimise võimalusi, mida Tallinna lennujaam pakub ja mis oleks nende võimalik majanduslik kasu. Näitasime neile lennujaama kogutud andmeid, kuidas meilt läbi teiste lennujaamade sõidab sinna regiooni juba 20 000 inimest aastas," rääkis Tammist Ärilehele.

"Lubasime, et jätkame konsultatsioone. Kutsusin neid ka siia visiidile. Riigina on meil soov, et liin oleks avatud enne Expot ehk enne 2020. aasta oktoobrit. Eks kõik võtab nüüd aega - enne kui otsus tehakse, käiakse veel mitu korda kohapeal ja tehakse potentsiaalsete reisijate osas kalkulatsioone."

Dubai lennuliini avamist võib (lisaks sellele, et ei nähta ikkagi piisavat reisijate mahtu) varjutada ka asjaolu, et Katari lennufirma Qatar Airways on välja hõiganud samuti Tallinna liini avamise. Kuna aga Emiraadid ja Katar on pehmelt öeldes tülis - näiteks ei lenda lennukid kahe riigi vahel juba 2017. aasta suvest poliitiliste erimeelsuste tõttu. Tammist nentis, et Qatar Airwaysi teemat Emirates'i esindajatega siiski ei arutatud.

"Jah, sageli need otsused on poliitilised. Aga seetõttu on ka hea, et nii mina kui Jüri Ratas lennuliini vajalikkuse teemat tõstatasime. Hea näide oli Turkish Airlinesi avamine Istanbuli omal ajal, sest kuigi isegi majanduslikud numbrid näitasid tasuvust, tehti n-ö „leap of faith" ehk heas usus tuldi siia proovima. Ma usun, et ka Emiratesil tulevad numbrid ilusti kokku, sest palju on potentsiaali mõlemas suunas reisijatele."

Ajakirjaniku visiidi eest Dubaisse tasus osaliselt EAS.