Gaasiga sõitmine maksab palju vähem kui bensiini põletamine, kuid automüüjate vastuseis suunab autosõbra traditsioonilise vedelkütuse juurde tagasi. Autospiritis näidatakse gaasiseadmetele vaid punast tuld. „Uutele Subarutele on gaasiseadmete paigaldamine keelatud, sest gaasikütus on bensiinist kõrgema, sajase oktaanarvuga, mistõttu klapid põlevad läbi,” ütles Autospiriti garantiimeister Eido Seli. „Ükski meie klientidest ei ole uuele autole gaasiseadet paigaldanud, kuid oleme neid näinud vanadel Hollandist toodud masinatel, kus ükski nendest gaasiseadmetest pole olnud töökorras.” Ka Forde ja Volvosid müüv Info-Auto suhtub gaasiküttesse umbusklikult ega soovita oma klientidel neid seadmeid oma sõidukitele paigaldada. „Auto garantii on tervik ja see katkeb kohe, kui mootorisse paigutatakse midagi, mis pole sinna varem tehase poolt pandud,” lausus Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu. Sellest hoolimata loodavad nii gaasi kui ka seadmete müüjad, et hoogsalt kallinev bensiin ajendab autoomanikke eelistama nn helesinist kütust. Lootust annab asjaolu, et Volkswagenite müügiga tegelev Saksa Auto ja laia margivalikuga Amserv on valmis tehnikauuendust kahel käel vastu võtma.
Opel LNG-kütust ei soovita
„Meie pooldame gaasikütust väga, see annab bensiiniga võrreldes ligi 2,5-kordse kulude kokkuhoiu. Eesti Gaasi poolt pakutav surugaas on tulevikukütus ja hea väljavaatega, kui see ettevõte vaid rohkem tanklaid rajaks,” ütles Opeli gaasiautosid müüva Amservi esinduse juht Aavo Vassar. „Samas olen ma veendunud, et Reola Gaasi pakutav LNG-kütus on vale asi. Kui keegi meie klientidest valib LNG-seadme, siis me sellele mootorile enam garantiid anda ei saa, sest eeldame, et kõikides mootori hädades on süüdi gaas.”