"Ilmselt on pikemalt tõestamatagi selge, et tavakasutajate poolt müüdavad autod on odavamad kui automüügiettevõtete poolt pakutavad, ja sellest tulenevalt on tunduvalt lühem ka tavakasutajate poolt müüdavate autode müügiperiood auto24 portaalis," ütles portaali auto24.ee omanikfirma AS Sanoma Baltics juhatuse esimees Margus Tomberg.

Kuigi need perioodid võivad esmapilgul tunduda pikad, näitab auto24 kogemus Tombergi sõnul, et küllaltki suur osa kuulutajatest saavad oma auto müüdud juba esimese nädalaga.

Möödunud aastaga võrreldes on tänavu oktoobris hinnad püsinud stabiilsena, nii keskmine kui ka mediaanhind. Kui eelmisel aastal oli auto24 portaali kaudu müüdud sõiduautode keskmine hind 8650 eurot, siis selle aasta oktoobris oli see vaid veidi tõusnud 9070 eurole. Sama trend toimus mediaanhinnaga – mullu oli see 5700 eurot, aga tänavu 5900 eurot. Samuti ei erine hinnad kümne kuu lõikes võrreldes eelmise aastaga: 2013. aastal oli keskmine hind 7445 ja mediaanhind 4700 eurot, aga 2014. aastal vastavalt 7487 ja 4790 eurot.

Kasutatud autosid müüakse jätkuvalt 4-5 korda rohkem kui uusi

Omanikuvahetuste arv keskmiselt ühes kuus oli 2013. aastal 8,7 tuhat, selle aasta kümne kuu lõikes 8,6 tuhat. Kokku on tänavu registreeritud enam kui 85000 omanikuvahetust ja nendest valdav osa auto24 portaali kaudu. Uusi sõiduautosid on tänavu kümne kuuga müüdud ligi 18 000 ja kasutatud autode esmaste registreerimiste arv on ületanud 22 000 piiri.

"Kui riigiametite poolt aasta esimesel poolel kasutatud autode turu korrastamiseks läbiviidud kontrollreidide ja kampaaniate järel omanikuvahetuste arv küll veidi langes, siis perioodil juuli-oktoober on turg muutunud taas aktiivsemaks. Antud perioodil on omanikuvahetusi toimunud keskmiselt koguni 9,5 tuhat kuus," kommenteeris Tomberg. 

Sarnast trendi võib tema sõnul täheldada ka auto24 portaali statistika põhjal.

"2013. ja 2014. aasta kümne kuu statistika näitab, et tavakasutajate poolt sisestatud kuulutuste arv on tänavu isegi mõne protsendipunkti võrra kasvanud. Samas on siiski automüügiettevõtete kuulutuste arv jällegi veidi vähenenud, mis ilmselt riigiametite tõhusate kontrollreidide tulemus puhastamaks turgu käibemaksupetturitest," rääkis ta. 

Kokku on selle aasta kümne kuuga sisestatud eraisikute poolt 58760 ja ettevõtete poolt 27830 kuulutust. Seega moodustavad tavakasutajate tehingud koguarvust 68%.

Stabiilsena püsib möödunud aastaga võrreldes ka aktiivsete kuulutuste arv: tavakasutajate poolt on kümne kuu keskmine 8248 (2013. aastal 8217) ja automüügiettevõtete poolt 6956 (2013. aastal 7185).

Saksamaa autod jätkuvalt populaarsed

"Auto24 portaali sisestatud otsingute TOP 5 pole möödunud aasta oktoobriga võrreldes muutunud. Ikka on järjestus BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz ja Toyota. Mudelite seast on aga lemmikuks Audi A6, millele järgnevad BMW 5 seeria, Volkswagen Passat, Audi A4 ja BMW 3 seeria," selgitas Tomberg.

Loomulikult huvitab autoomanike tema sõnul ka see, kui kiiresti nende vara väärtus vananedes väheneb.

"Auto24 portaali kuulutuste põhjal võib tõdeda, et populaarsemate mudelite keskmine hinnalangus on sarnane ja erineb mudelite lõikes vaid mõne protsendi võrra. Näiteks otsingute edetabeli tippu krooniv Audi A6 hind langeb esimese aastaga 15%, kahe aasta järel on hind kukkunud juba 28% ja kolme aastaga 48%. Viie aastaga on auto kaotanud oma algväärtusest 69% ja kümne aastaga 88%. Suhteliselt sarnane on ka populaarsemate mudelite keskmine," ütles ta.