Aktsiaseltsi Transiidikeskus juhataja Erik Laidvee sõnul on viimastel nädalatel tehtud suhtluses Hiinaga läbimurre, mille tulemusel hakkavad juba lähikuudel läbi Muuga konteineriterminali liikuma tuhanded Hiina konteinerid. Transiidikeskus on ettevõte millele kuulub praegu Muugal tegutsev konteinerterminal.

Märtsi viimasel nädalal käisidki Eesti transiidiärimehed järjekordselt Hiinas kohtumas sealsete kaubavedajatega. “Müüsime unikaalset transiidiketti, mis võimaldab vedada Hiinast läbi Muuga sadama kaupu kuni Moskvas lahtitollimiseni, koos konkreetsete tariifide ja tähtaegadega,” selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Transiidiketti Hiinast otse Moskvani pakkuvate ettevõtete hulgas olid Eesti Raudtee AS, Transiidikeskuse AS, AS Sillamäe Sadam, Moskva Tolliterminali esindaja Eesti Logistika- ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ning mitmed ekspediitorfirmad.

“Esimest korda Eesti transiidi ajaloos kanti läbi Eesti kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad oma kaubavooge planeerides paljud suured vedajad.” ütles Raido Rebane, Eesti Logistika- ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juhatuse esimees.

Alles eelmisel nädalal teatas Transiidikeskuse juht Laidvee ka seda, et pakuvad hiinlastele osalust (poolt) Muuga konteineriterminalis. Konkreetselt käis jutt Hiina Ningbo sadamale müüdavast osalusest.

See omakorda aitab lahendada pikemat aega hõõgunud tüli Muuga konteineriterminali ja Tallinna Sadama vahel. Sadam ei olnud rahul konteinerterminali arenguga ja hakkas sinnasamasse kõrvale ehitama omaenda uut terminali. Nüüd on Tallinna Sadam andnud mõista, et võivad uue konteineriterminali Muuga konteinerterminalile, kui viimane kaasab Ningbo sadama.