OECD uuringu kohaselt kasutavad jõukatest peredest pärit noored internetti pigem informatsiooni leidmiseks ning uudiste lugemiseks, mitte niivõrd sõpradega vestlemiseks ja videomängude mängimiseks.

Enam kui 40 riigi andmetel PISA uuringu raames kogutud andmed näitavad, et kuigi noortel on võrdne juurdepääs internetile, tekib „digitaalne lõhe“ sellest, kuidas nad tehnoloogiat kasutavad.

Internetile ligipääsu tingimused võivad riigiti oluliselt erineda, näiteks on madalama sissetulekuga riikides paljudel vaesematest peredest pärit noortel võimalik internetti kasutada vaid koolis. Türgis on selliseid õpilasi 50%, Mehhikos 45%, Jordaanias 38% ja Tšiilis ning Costa Ricas 38%. Viies Põhjamaas, Hollandis, Šveitsis ning Hong Kongis seevastu on 98%-l vaesemates oludes kasvajatest internetiühendus kodus olemas.
Vaatamata erinevustele interneti juurdepääsus on see, mida lapsed arvutis teevad, otseselt seotud nende sotsiaalmajandusliku staatusega.

Ebavõrduses selles osas kasvab ka riikides, kus noortel on internetile vaba juurdepääs.

Uuringus märgitakse, et võrdne ligipääs internetile tähendab võrdseid võimalusi interneti kasutamiseks maailma tundmaõppimiseks, oma oskuste parandamiseks või hästi tasustatud töökohtadele kandideerimiseks, kuid vaesemad õpilased ole sageli digitaaltehnoloogia pakutavatest võimalustest teadlikud. „Neil ei pruugi olla teadmisi või oskusi, kuidas interneti võimalused reaalseteks võimalusteks muuta,“ seisab raportis.