Aastatel 2012-2014 prognoositakse luksuskaupade turule 6-7% kasvu aastas, mis on ajendatud eelkõige suurenevast kõrgema keskklassi osakaalust arenguriikides nagu Hiina ja Venemaa, teatas firma.

„Kui enamik majandusharusid on ikka veel kriisist mõjutatud, siis luksuskaupade turg on jätkuvalt tõusuteel – näiteks 2011. aastal kasvas luksuskaupade turg maailmas 10,4% ning sarnane number saavutati isegi raskustes Hispaanias, kus oli viis miljonit töötut,“ rääkis Ernst & Youngi juhtivkonsultant Lili Kirikal.

„Aastatel 2012-2014 oodatakse luksuskaupade turul 6-7% kasvu aastas ja üsna sarnaseid arenguid on oodata ka kosmeetikakaupade puhul, kuigi aastane 4%ne kasvumäär jääb siin luksuskaupadele mõnevõrra alla.“

Luksuskaupade müügiedu taga on Lili Kirikali sõnul eelkõige suurenev kõrgema keskklassi osakaal ja töötavate naiste suurenenud ostujõud sellistes kiiresti kasvavates riikides nagu Hiina, Venemaa ja Pärsia lahe riigid, mida toetab nende riikide SKP kasv. Globaalset kasvu soodustab ka üha suurenev reiside arv.

„Eeltoodud riikide turistide poolt sooritatud ostud aitavad säilitada nõudlust luksuskaupade järgi ka arenenud piirkondades nagu Euroopa ja USA,“ märkis Kirikal. „Euroopa ja USA on luksuskaupade globaalsel turul endiselt juhtival positsioonil, kusjuures Euroopa osatähtsus on 36% ning USA osatähtsus 30% globaalsest müügitulust.“

Suurimat müügiedu aastateks 2010-2013 oodatakse uuringu kohaselt sellistele luksusbrändide tootjatele nagu Prada (müügitulu keskmine aastane kasv 18,1%), Burberry (16,8%) ning Ferragamo (14,8%).

Kosmeetika ja isikliku hügieeni pakkujatest on uuringu kohaselt aastatel 2010-2013 edukaimaks ettevõtteks Naturale 13,7% aastase keskmise müügitulu kasvuga. Teisele kohale asetub L´Occitane 13,5% ning kolmandale Estée Lauder 9,9% aastase keskmise kasvuga.