Ameriksi sõnul laekus mitteametlik info kolmapäeva õhtul. Kivisöe transiit moodustab rohkem kui kolmandiku Riia sadama kaubamahust ning see oleks raske tagasilöök nii Riia sadamale kui Läti majandusele üldisemalt. Kivisöe transiidi osakaal Riia sadamas on 13-14 miljonit tonni, mis tähendab 130-140 miljonit eurot tulu. Riia sadam teenindas eelmisel aastal kokku 41 miljonit tonni kaupa

Vene Raudtee sellised sammud võivad olla seotud eelmise nädala sündmustega, kui Läti Raudtee juht Ugis Magonis vahi alla võeti. Teadaolevalt oli Magonis Vene Raudteega juhtidega väga heades suhetes ning pärast tema vahistamist on spekuleeritud just võimalusega, et kaubamahud võivad langema hakata.

Delfi.lv andmetel ei välistanud Läti transpordiminister Anrijs Matiss võimalust, et plaan kivisöe transiiti peatada on seotud Magonise vahistamisega. Küll aga kinnitas Matiss, et on samuti saanud mitteametliku teate Vene Raudteelt.