Uut maksmismoodust katsetatakse bussiliinidel nr. 18, 17, 17A ja 40 ning trammiliinil nr 4. Sõidu eest tasumiseks tuleb 5-kroonise sooduspileti soetamiseks saata SMS-sõnumina täht “P” lühinumbrile 1311 ning 10-kroonise pileti soetamiseks lühinumbrile 13011.

Seepeale saab sõnumi saatja paari sekundi jooksul vastu pileti soetamist kinnitava sõnumi, mis koosneb saatja telefoninumbrist, pileti numbrist ja kehtivusajast. Mobiilpileti kontrollimiseks peab kontrolörile telefoni ekraanilt näitama sõitjale saadetud sõnumit, mis ongi piletiks. Kontrolöri kätte ei ole vaja telefoni anda.

Nimetatud ühistranspordiliinide peatustesse ja sõidukitesse seatakse üles uut maksesüsteemi tutvustavad erksavärvilised ja selge sõnumiga plakatid. Testprojekti raames ei lisandu pileti hinnale SMS sõnumi saatmise tasu. Mobiilpileti testimise periood kestab kuni 25. augustini, seejärel tehakse katseajast kokkuvõtted ning otsustatakse, kas ning millisel viisil jätkata ja laiendada mobiilset piletit kõigile pealinna ühistranspordiliinidele.

Tallinna abilinnapea Toivo Ninnase sõnul soovitakse saada algava testprojektiga kogemus, kuidas linnaelanikud uudse maksmisviisi omaks võtavad ning kuivõrd turvaliseks see osutub. “Helsingis, kus mobiilpiletit on võimalik osta juba üle poole aasta, on see eriti populaarseks osutunud noorte seas. Mobiilpiletil on võrreldes pabertalongiga mitmeid eeliseid — puuduvad sularahatehingud, väheneb vajadus piletimüügipunktide järele ning selle juurutamine ei nõua keerulisi lisaseadmeid. Ühtlasi vähendab mobiilpilet bussijuhtide koormust, kes ei pea nii palju tegelema tülika talongide müügiga,” ütles Ninnas.

SMS-pileti katseprojekti on ühiselt ette valmistanud ning kontrolörid vajaliku tehnika ja teadmistega varustanud Regio AS ja Mobi Solutions OÜ, kelle pakkumise katseprojekti läbiviimiseks tunnistas komisjon neljast pakkumisest parimaks.

Toivo Ninnase sõnul olid kõik esitatud pakkumised hea tasemega ning valiku tegemine oli küllaltki raske. “Võitnud pakkumise edu tagas teenuse kontseptsiooni selgus ja detailsus nii mobiilpileti ostja kui ka linna seisukohast. Linnale võimalikult parima ja tehniliselt töökindlaima mobiilpileti lahenduse nimel teeme koostööd kindlasti kõigi asja edendamisest huvitatud osapooltega,” lausus Ninnas.