Randveeri sõnul on Estonian Airi eesmärk pakkuda liinivõrku, mis kõige optimaalsemalt teenindab Eesti inimeste ja siinse ärikeskkonna vajadusi. See tähendab põhisuundadesse lende vähemalt kahel korral päevas ja igapäevaselt; aga ka Eesti puhkusereisijaid silmas pidades hooajalisi sihtkohti.

Põhjused, miks Läti lennufirma laienemisplaanidest täna räägib, on Randveeri sõnul kahte liiki. „Esiteks, Air Balticul on sõlmitud optsioon uute ja kallite lennukite liisimiseks, mis tähendab, et nad peavad leidma neile ka sobivaid liine. Ning madalseisuga idaturul on loogiline, et nad esimeses järjekorras vaatavad põhja ja lõuna poole. Teine põhjus, mis ka eelmisega seotud, on selles, et Air Baltic otsib endale aktiivselt hetkel investorit, kellele siis seda laiemat liinivõrku presenteerida,“ rääkis ta.

Randveer tuletas meelde, et sarnaseid otseliine teistest Baltimaade pealinnadest on Läti lennufirma varemgi teinud. „ Kui tekib juurde otseliine Tallinnast olulistesse sihtkohtadesse, olgu lennufirma milline tahes, saab Eesti majanduskeskkond sellest vaid võita. Kui aga otseühendused kaovad ja suunduvad selle asemel vedaja sõlmlennujaama, on see ärikeskkonnale selgelt halb uudis,“ lausus ta.

Air Balticu juht Martin Gauss kinnitas eile õhtul Riias ajakirjanikele, et lennufirma plaanib Tallinnast otselenduse arvu jõudsalt suurendada.

Gaussi sõnul peab Air Baltic veel 2016. aasta aprillini kinni pidama oma restruktureerimiskavast ja seega ei saa nad seni laieneda nii jõuliselt kui ehk tahaksid. Küll aga tutvutas ta lennufirma plaane
pärast restruktureerimiskava lõppemist kuni 2021.aastani, milles on tähtis roll ka Tallinnast otseühenduste pakkumisel.

Kui praegu lendab Air Baltic otselendudena Pariisi, Viini, Berliini ja Riiga, siis viie-aastase plaani kohaselt laiendatakse otselendude arvu 11 sihtkohale ehk lisandub Oslo, Stockholm, Varna, Brüssel, Amsterdam ja Kopenhaagen. Samamoodi ehk 11 sihtkohaga tahab Air Baltic "üle võtta" ka Vilniuse lennud.