"Kompensatsioonide maksmist ei rakendata juhtudel, kui tegemist on olnud n-ö ettenägematu lennugraafikust kõrvalekaldega, millega oli tegu ka kõnesoleva juhtumi korral," ütles Estonian Airi kliendisuhete juht Martin Kaerlepp Delfile.

"Ettenägematu lennuohutusega seotud vajakajäämine avastati lennu teenindamise käigus, mistõttu ei lubatud lennukit konkreetsele liinile."

Rebane kirjutas Estonian Airi Facebooki lehel, et Euroopa Parlamendi regulatsiooni järgi on lennufirma kohustatud sõltuvalt lennu hilinemise ajast ja pikkusest maksma kompensatsiooni. Kui ta pöördus kompensatsiooni saamiseks lennufirma klienditeeninduse poole, siis keelduti kompensatsiooni maksmast.

Ta lisas, et lennu tühistamine tehnilistel põhjustel ei ole Euroopa Liidu seaduste järgi "eriolukord" ning seda ei saa ettekäändeks tuua kompensatsiooni maksmisest keeldumisel.

Estonian Airi kliendisuhete juhi sõnul on kompensatsioonidele ikkagi õigus juhul, kui tegemist ei ole erakorraliste asjaoludega. Ettenägematu on tema sõnul asjaolu, mida ei oleks saanud vältida isegi siis, kui oleks võetud kasutusele kõik sobivad meetmed.

"Sellised asjaolud võivad eelkõige esineda poliitiliselt ebastabiilsetes oludes, asjaomase lennu tegemiseks sobimatute ilmastikutingimuste tõttu, turvalisust ja lennuohutust mõjutavate asjaolude ilmnemine, ettenägematute lennuohutusega seotud vajakajäämiste ning streikide korral," selgitas Kaerlepp.

Lennufirma peaks hilinemisel pakkuma sööki

Rebane heitis lennufirmale ette, et kui teised lennufirmad pakuvad hilinemise korral ise automaatselt süüa-juua, siis Stockholmis said seda ainult kliendid, kes teadsid oma õigusi.Kaerlepa sõnul näeb seadus ette toitlustuse pakkumist asendustranspordi ooteajal juhul, kui ooteaeg on pikem kui kaks tundi. "Üldjuhul jagavad selle kohta infot meid esindavad lennujaama maapealse teeninduse töötajad ning kindlasti teeme omalt poolt parima, et kõrvalekalded lennuliikluses meie reisijaid võimalikult vähe häiriks," lausus ta.

SMSide saatmiseni pikk tee

Kui teised lennufirmad saadavad lendude hilinemiste kohta SMS-e, siis Estonian Air jäi Rebase sõnul jänni ka koha peal info jagamisega.

"Estonian Air tunnistab, et klientide operatiivse teavitamise korraldamisel lennugraafikust kõrvalekallete korral on kõvasti arenguruumi ning klientide pahameel on siinkohal igati õigustatud," sõnas Kaerlepp.

"Intensiivne töö selle kallal käib ja püüame välja töötada sellise lahenduse, mis arvestaks eri olukordadest tulenevaid vajadusi, oleks universaalne ja teenus oleks kättesaadav erinevatest müügikanalitest pileti ostnud inimestele. Lennunduses rakendatavate lahenduste puhul tuleb arvestada väga rangete regulatsioonidega ning broneerimissüsteemide ja kasutatava tarkvara eripäraga."

Loe lisa siit ja siit.