"Estonian Airi praegune lennugraafik on koostatud viiele lennukile, lennukipargis on aga seitse õhusõidukit. Estonian Air otsis pikalt kahele lennukile „tööd“," ütles Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen Ärilehele.

Üks kahest n-ö üleliigsest lennukist (76-kohaline lennuk Embraer 170) renditi lennufirmale Air Lituanica, teine lennuk teenindab põhiliselt tellimuslende.

Air Lituanica lennuliine turundatakse Air Lituanica kaubamärgi all ja praegu toimuvad lennud Estonian Airi lennukoodiga ning lende teenindavad Estonian Airi piloodid.

Rendileping kehtib 2015. aasta lõpuni. Rendilennukiga teenindatakse Vilniusest algavaid Amsterdami, Brüsseli ja Berliini liine.

Lisaks lennuki liisimisele teevad lennufirmad koostööd kommertsvaldkonnas, nagu piletimüük otse- ja jätkulendudele, tulude juhtimine ning interline- ja koodijagamislepingute osas.

Leedu tsiviillennuamet andis teisipäeval lennufirmale Air Lituanica tegevusloa. Vilniuse linnavalitsusele kuulub 83 protsenti aktsiatest ja erainvestoreid ühendavale Air Lituanica Clubile 17 protsenti. Firma loodab aastas teenindada üle poole miljoni inimese.

Air Lituanica tegevjuht Erikas Zubrus on varasemalt öelnud, et tugeva koostööpartneri omamine lennundusturule sisenemise faasis on väga oluline ning vastavalt koostöölepingule saab Air Lituanica kasutada juba sissetöötatud piletimüügikanaleid ja koostööleppeid partnerlennufirmadega.

„Air Lituanica valis oma äripartneriks Estonian Airi, et tagada lai jaotusvõrk ja pakkuda seeläbi Vilniusest algavaid jätkulennuvõimalusi enam kui 100 linna üle maailma,“ lisas Zubrus.

„Estonian Airi eesmärk on kujundada ettevõttest kuluefektiivne lennufirma. Koostöö kahe Balti riigi lennuettevõtte vahel lubab meil efektiivsust veelgi suurendada ja seeläbi konkurentsivõimelist teenust pakkuda,“ lausus Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér.