Eesti-Taani lennukompanii Estonian Air president Erki Urva ütles ETAle, et täiendav Boeing pole veel Eestisse jõudnud, kuid võib-olla nädala pärast on ta juba siin. Urva sõnul ootab lennuki liisingleping veel allakirjutamist, samas käib lennuki Estonian Airi toonidesse värvimine.

Kolmanda Boeing 737-500 kasutuselevõtuga loobub Estonian Air ühest varem liisitud propelleritega lennukist Fokker 50. Lennukompanii hakkab kasutama seejärel ainult ühte Fokkerit. Senised Estonian Airi Boeingud on ehitatud aastail 1995-96 ja Fokkerid 1989. aastal. Seniste Boeingute liisingleping lõpeb 2004. aastal.

Urva ütles, et nüüd liisitav Boeing on senistest vanem ja liisingumakse seniste omast väiksem nii vanuse kui ka maailmas senini valitseva lennunduskriisi tõttu. Urva sõnul on maailmas kasutajate ootel ligi 1300 seisvat reaktiivreisilennukit. Boeing 737-500 hind on uuena 560 miljonit Eesti krooni.

Seoses ühe väiksema lennuki asendamisega suurema Boeinguga loobub Estonian Air Riia liinist, kus Urva sõnul on reisinud väga vähe inimesi. Mõned liinid, nagu Tallinn-Frankfurt ja Tallinn-Kopenhaagen saavad tihedama graafiku. Oktoobri lõpus läheb lennukompanii üle talvisele lennugraafikule.

Boeing-tüüpi lennukid on kiiremad, mistõttu saab nendega teha rohkem reise, samuti on reisijakohtade arv suurem. Boeing 737-500 kiirus on 780 kilomeetrit tunnis, samas kui Fokker 50 lennukiirus on 505 kilomeetrit tunnis. Reisijakohti on Boeingul 107, Fokkeril 48. Boeingu maksimaalne vahemaandumiseta lennukaugus on Fokkerist kaks korda suurem, 3150 kilomeetrit.

Samas pole propelleritega Fokker Estonian Airi andmetel reaktiivmootoritega Boeingust ohtlikum, pigem on lennuõnnetuste statistika kohaselt Fokker üks eeskujulikumaid lennukeid. Kevadel plaanis Estonian Air välja vahetada mõlemad Fokkerid, kuid sel aastal jääb üks Fokker veel kasutusse.