Seekord on tegemist Rumeenia lennufirmalt Carpatair renditud Fokker 100-ga ning seda kasutatakse praegusel vaheperioodil, kui järjekorras antakse tagasi liisinglepingute lõppemise tõttu neli Embraeri ning asemele võetakse kaks uut Bombardier lennukit CRJ700.

Seega peaks Estonian Airi lennukipark koosnema peagi vaid Bombardieridest - alles jäävad ka praegu kasutusel olevat kolm CRJ900-t ja lisanduvad kaks väiksemat, kuid sama tüüpi lennukit CRJ700 (72-kohalised lennukid). Uute Bombardieride liisinglepingud on juba sõlmitud ning need peaks Eestisse saabuma lähinädalatel. Lepingu pikkuseks on kaks aastat ning lennukid olid varem kasutuses Saksa lennufirmas Lufthansa.

Palmeri sõnul on uute Bombardieride omanik täielikult informeeritud Estonian Airi olukorrast ehk Euroopa Komisjoni uurimise all olemisest. "Kui Euroopast peaks tulema negatiivne otsus, saame lennukid tagasi anda ilma trahve või lisatasusid maksmata," kinnitas Palmer.

Neljast 76-kohalisest Embraerist on liisinguandjale Finnairile tagasi antud kaks lennukit, ülejäänud kaks lähevad järgemööda tagasi novembris ja detsembris.

Jan Palmeri sõnul on lennukitootja Fokkeri puhul tegemist väga heade lennukitega, Fokker 100 puhul lausa parima turul saadaoleva lennukiga. „Nende ainuke probleem on see, et nad on raskemad uutest lennukitest ja nad võtavad veidi rohkem kütust kui Embraerid." Palmer lisas, et pole lihtne leida head lennukit nii lühiajaliseks kasutamiseks, sest lennufirmad on oma lennukipargi väljarentimisest huvitatud pigem pikemaajaliselt.

Varasemalt on Estonian Air rentinud lühiajaliselt näiteks ATR-i propellerlennukit, mida renditi Taani lennufirma Leedu tütarettevõttelt Dot LT. Samuti kasutati Nextjetile kuulunud Saabi propellerlennukit. Praeguse Fokker 100 puhul on tegemist reaktiivlennukiga.

Fokker 100 oli omal ajal Hollandi lennukiehitaja tippmudel, mis tuli kasutusse 1980-aastate lõpus. Viimane Fokker 100 valmis 1997. aastal ning kokku toodeti 283 seda tüüpi lennukit.