Estonian Airil on praegu kaks Boeingut ja kaks Fokkerit. “Üks Fokker vahetatakse plaani kohaselt välja, kuna on vaja kiiremat lennukit. Sellega saab teha rohkem lende ja reisijakohtade arv on suurem,” ütles ETAle Estonian Airi infojuht Raimond Made.

Boeing 737-500 kiirus on 780 kilomeetrit tunnis, samas kui Fokker 50 lennukiirus on 505 kilomeetrit tunnis. Reisijakohti on Boeingul 107, Fokkeril 48. Boeingu maksimaalne vahemaandumiseta lennukaugus on Fokkerist kaks korda suurem, 3150 kilomeetrit.

Samas pole propelleritega Fokker Made sõnul reaktiivmootoritega Boeingust ohtlikum, pigem on lennuõnnetuste statistika kohaselt Fokker üks eeskujulikumaid lennukeid. Kevadel plaanis Estonian Air välja vahetada mõlemad Fokkerid, kuid sel aastal jääb Made sõnul üks Fokker veel kasutusse.

Estonian Airi nõukogu volitas sel nädalal juhatust pidama täiendava Boeingu liisimiseks läbirääkimisi. Läbirääkimiste õnnestudes kavatseb Estonian Air juba eeloleval sügisel uue lennuplaani ajaks ka teise lennuki kasutusele võtta. Üks Fokkeritest läheb tagasi liisingufirmale.

Estonian Airi kõik lennukid on liisitud. Liisingumaksete suurust lennukompanii Made sõnul ei avalda. Boeing 737-500 hind on uuena 560 miljonit Eesti krooni. Lennukeid võib Made sõnul kasutada tänu nende pidevale hooldele ja remondile aastakümneid. Senised Estonian Airi Boeingud on ehitatud aastail 1995-96 ja Fokkerid 1989. aastal, täiendava lennuki vanus sõltub liisingutingimustest.

Estonian Airi regulaarlendude reisijate arv oli selle aasta esimesel poolaastal 138.550, mis on kolm protsenti rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Regulaarlendude keskmine täituvus oli tänavu esimesel poolaastal 55 protsenti, mis on suurem võrreldes 51 protsendiga eelmise aasta samal perioodil. Tellimuslendude reisijate arv oli tänavu esimesel poolel 9600 ja see praktiliselt eelmise aasta esimese kuue kuuga võrreldes ei muutunud.

Estonian Air jõudis esimest korda pärast kümneaastast tegevust mullu 15 miljoni krooniga kasumisse, seda vaatamata lennunduskriisile pärast terrorit USAs mullu 11. septembril. Estonian Airi 34 protsendi omanik on Eesti riik ja 17 protsenti kuulub Eesti investeeringufirmale Cresco.

Estonian Airi 49 protsendi aktsiate omanik Taani Maersk Air hakkas alates tänavu aprillist hooldama ka oma Boeing 737 tüüpi lennukeid Tallinnas, mis tähendab Eestile nii lisaoskusi kui -tulu. Maersk Airil 21 Boeing 737 tüüpi lennukit. Koos Maerski osa finantsteenuste toomisega Tallinna tekkis siin juurde kokku 35 töökohta.