Stsenaariume on mitu ja firma nõukogu pole neid veel põhjalikumalt arutanud. Suure tõenäosusega firma praegu kasutatavast lennukimargist loobub, kuna see ei sobi. Nimelt on 118-kohalised Boeing 737-500 lennukid pikematele, näiteks Londoni või Dublini liinidele liiga väikesed ega rahulda ka tellimusreiside vajadusi. Lühematele, näiteks Stockholmi ja Moskva liinidele on nad aga liiga suured.

Ühe visiooni kohaselt liisitakse paar 140-kohalist Boeingut ning mõned 70-80 kohaga lennumasinad. Markidest on räägitud ATR-ist või turbopropelleriga Dashist.

ATR-iga opereerib praegu näiteks Finnairi tütarfirma Aero Airlines Tallinna ja Helsingi vahel. Läti lennufirma AirBaltic ning Leedu lennufirma Lithuanian Airlines ATR-e ega Dashe ei kasuta. Samuti ei ole selle margi lennumasinaid Estonian Airi emafirma SAS-i kasutuses.

Arutab pea

Estonian Airi turundus- ja avalike suhete direktor Maris Kivi ei kinnitanud ega lükanud ümber lennukipargi uuendamise plaane. “Kindlasti tegeleme igal aastal planeerimistööga, vaatame pikalt tulevikku ning teeme plaane ja kalkulatsioone,” ütles ta.

Muudatusi lennukipargis hakkab Eesti Päevalehe andmetel Estonian Airi nõukogu arutama lähemal ajal. Kuna riik on 34 protsendi Estonian Airi omanik, on küsimus arutlusel ka majandusminister Edgar Savisaare ning SAS-i kontserni presidendi Jörgen Lindegaardi kohtumisel, mis leiab aset lähikuudel SAS-i peakontoris Stockholmis. Sel kohtumisel tuleb arutlusele ka Eesti riigi osaluse võimalik müük SASile.

Maersk Air koos AS Crescoga võitis 1996. aastal Estonian Airi 66 protsendi aktsiate erastamiskonkursi.