Suurima kasvu võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga, 8,3 protsenti, tegi Konsumite kett. Hüpermarketite formaati kuuluvate Maksimarketite käive suurenes 7,2 protsendi võrra. Lähipoodide AjaO kett samaväärset tõusunumbrit ei näidanud, kuid liigub samuti kasvutrendis, tehes tänavu juunis mullusest 4,6 protsenti parema tulemuse.

„Üle Eesti ligi 360 kauplust opereeriva ETK Grupi majandustulemust mõjutasid positiivselt püsikliendi boonusprogrammi uuendamine, turunduspõhimõtete muutmine, efektiivsem logistika ning uute poodide avamised,“ selgitas ETK juhatuse esimees Jaanus Vihand. „Samas on konkurents toidu- ja esmatarbekaupade müügi turul kasvav, mistõttu on näha juba mitmete konkurentide raskusi kasvu säilitamisel.“

ETK püsiklientide arv kasvas aastaga ligi 15 protsenti ja juuni lõpu seisuga oli Säästukaart või Säästukaart Pluss rahakotis ligi 420 000 inimesel. Kokku tehti ETK Grupis esimesel poolaastal 27,7 miljonit ostu, neist juunis 5,56 miljonit. Keskmiselt tegi tänavu juunis ETK Grupis iga päev ostu 185 000 inimest, mis on ligi 7500 võrra rohkem, kui eelmise aasta juunis. Toidu-esmatarbekaupluste brutomüügitulu müügipinna ruutmeetrile tänavu juunis oli aastatagusega võrreldes 2,8 protsenti suurem.

Vihandi sõnul vaatab ETK Grupp optimistlikult ka alanud poolaastasse.

„Avame jätkuvalt uusi kauplusi ja renoveerime olemasolevad, mistõttu kasvame ja hoiame turul liidripositsiooni ka edaspidi,“ lubas ETK juht.

Suurematest arendustest rääkides märkis Vihand ära eelmisel nädalal avatud Pärnu Maksimarketi, augustis Tartus Eedeni keskuses ümber ehitatava Maksimarketi ja sügisel avatava Harkujärve Konsumi.

"Samuti otsime järjekindlalt võimalusi uuteks laiendusteks,“ lisas Vihand.

ETK Grupis tegutseb 19 tarbijate ühistut, millel on omakorda kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Enam kui 20protsendilise turuosaga ETK Grupp on Eesti jaekaubandusturu liider.
Grupp opereerib ligi 360 kauplust, millest üle 250 on Maksimarketi, Konsumi või AjaO ketimärki kandvad toidu- ja esmatarbekauplused.