"Neid kummalisi olukordi on tõesti mitu olnud," tõdes Eesti Kaubandus-Tööstuskoja nimel Tallinna ettevõtlusametiga kirjavahetust pidav peadirektori kohusetäitja Mait Palts.

"Usun, et reklaamimaksu nõudmise aktiivsus võib olla viimaste aastate jooksul suurenenud, kuid kindlasti on ka ettevõtjad halvematel aegadel rohkem sellistele küsimustele tähelepanu pööranud," selgitas Palts maksuvaidluste teravnemist. "Ilmselt kui ettevõttel läks paremini, ei pööratud ka kaheldavana näivale ettekirjutusele nii palju tähelepanu kui praegu, vaid pigem maksti ära, et mitte vaielda."

Teave läheb reklaamimaksu alla. Kaubanduskoda tegi hiljuti liikmete seas reklaamimaksu probleeme käsitleva uuringu, sest kotta on jõudnud palju ettevõtjate nurinat.

Suuremateks murepunktideks on kaubamärkide eksponeerimine, igasuguse teabe reklaamina maksustamine, müügikoha asukoha viidad tee ääres ning segane säte Tallinna reklaamimaksu määruses, mis läheb tegeliku maksustamise praktikaga vastuollu.