Ülemiste on saamas piirkonnaks, kuhu koonduvad pea kõik Tallinna olulised ühistranspordi sõlmpunktid - peamiseks raudteejaamaks kujunev Rail Balticu terminal, lennujaama kesklinna ja tulevikus reisisadamaga ühendav trammitee ning kavandatav uus bussijaam. Ülemiste City arendajate loodud Euroopa väljaku idee seob need sõlmpunktid üheks tervikuks ja tervitaks väärikalt väliskülalisi.

AS Mainori nõukogu esimehe ja Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul on Rail Balticu terminali ja lennujaama tulevikus ühendava atraktiivse linnaväljaku näol tegemist Eesti väravaga, mis loob esmamulje kogu riigist. "Meie nägemuse kohaselt ulatuks Euroopa väljak Peterburi teest kuni Tallinna Lennujaamani ja seoks Rail Balticu reisiterminali ja kogu Ülemiste piirkonna üheks atraktiivseks tervikuks," tutvustas Pärnits hiljutisel kohtumisel ideed ka peaminister Jüri Ratasele.

Lisaks Euroopa väljakule leida võimalus rahastada Euroopa Ühendamise Rahastu vahenditest ka teisi Rail Balticuga otseselt seotud objekte nagu Rail Balticu reisiterminali linnakeskusega ühendava Linnapromenaadi ehitamine, Ülemiste kaubajaama nihutamine linnast välja, täiendavad kergliiklusteed Rail Balticu raudtee alt või pealt, J. Smuuli tee viadukti teise haru väljaehitamine, Riisipere- Paldiski suunalise raudtee ühendamine Rail Balticu taristuga jne.

Seoses Rail Balticu loomisega kujuneb Ülemiste jaam Tallinna peamiseks raudteejaamaks ning koos planeeritud bussijaama väljaehitamisega oluliseks ühistranspordi sõlmpunktiks - ühisterminaliks. Rail Balticu projekti esimese osana peab augusti lõpuks reisijateveoks valmis olema Ülemiste Cityni ja hiljem lennujaamani viiv trammitee. Tegemist on keerulise rajatisega, kuna tramm hakkab osaliselt sõitma raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alla ehitatavas tunnelis.