“80-90% seltskonnast, kes kontorisse kohale tuleb, on kahjuks sellised, kellega ei teki motivatsiooni töövestlust pidada,” märkis Kodumaja ASi juhatuse esimees Lembit Lump. “Kõige selgemini näitab inimese suhtumist see, et kui küsime temalt, mis tööd ta teha tahaks, vastab ta selle peale: aga millega te tegelete?” vahendab Lumpi sõnu
.

Uusi töötajaid on Kodumaja ettevõtete grupp sel aastal tööle võtnud üle 30, ka praegu otsitakse elektrikuid, santehnikuid ja puuseppi. "Me ei saa rääkida tööjõupuudusest, vaid kvaliteetse oskustööjõu puudusest," lisas Lump. "Meil on inimeste värbamisel oma kriteeriumid ja kui neid arvestada, pole vaatamata justkui suurele töötajate armeele töötajate leidmine lihtne. Küsimus on eelkõige korralikus suhtumises ja tööharjumuses." Lump kirjeldas, kuidas on tuldud tööd otsima ka pohmellis peaga, mõni on nõudnud kategooriliselt kohtumist ainult juhatuse esimehega. Samamoodi on tema sõnul inimeste reaalsustaju palganumbrit küsides aeg-ajalt kadunud, on kirjutatud ankeeti palgasumma alates 25 000 kroonist, mis praeguses olukorras on selgelt liiga palju.

Jalatsitootja Samelini juht Leida Kikka otsib nagu tikutulega ettevõttesse 22 õmblejat. "Tööjõupuudus on väga suur. Vajame praegu 22 õmblejat, kuid neid pole kuskilt võtta. Olen käinud tööbüroo direktori juures ja pöördusin isegi sotsiaalministeeriumisse," kurtis ta ja märkis, et on lausa ise füüsiliselt tööbüroo ukse peal kontrollimas käinud ja küsinud inimestelt, kas neile ikka on tööd pakutud. "Vastuseks olen saanud: ei. Konsultant küsis hoopis töötult, kas olete midagi kuu aja jooksul leidnud. Kui vastuseks on ei, siis pakub töötu staatuse pikendamist."

Salon+ salongiketi juhi Helena Lõhmuse sõnul otsib nende ettevõte pidevalt juuksureid, aga ka müügikonsultante salongidesse. Lõhmus ütles, et kui juuksuri puhul on tegu kutseoskustega, siis müügikonsultantide puhul võiks eeldada, et kandidaate jagub. Paraku pole nende leidmine tema sõnul sugugi lihtne. "Valiku tegemine võrreldes paari aasta taguse ajaga on praegu palju raskem. Kui näiteks kaks aastat tagasi kandideeris müügikonsultandi kohale 800 inimest, kellest jäi sõelale 4-5 väga head, siis praegu on kandideerijaid 300-400 ja lõppvoorus tuleb tunne, et seda õiget pole ikka," rääkis Lõhmus ja lisas, et palka küsides puudub paljudel kandideerijatel reaalsustaju. Puudujääke on nii lojaalsuses, töökultuuris kui ka -harjumuses.