Briti majandusleht Financial Times kirjutab, et autotootjad seisavad silmitsi tõsiste probleemidega: vähenevad müügid, ühe karmistuvate regulatsioonide täitmisega kaasnevad suuremad kulud, kaubandusriskid ning investeeringud uutesse tehnoloogiatesse panevad tootjad üha suurema surve alla.

Pariisi motonäitusel on samuti esindatud uued elektriautod ka sellistelt brändidelt nagu Jaguar, Mercedes ja BMW ning isegi tavapäraselt näitustelt eemale hoidvalt Teslalt.

Nendele autodele on Euroopa autotööstus pannud enda ees seisvate üha karmistuvate süsinikuemissioonide vähendamise väljakutsete lahendamisel suured lootused.

Euroopa Parlament hääletas eelmisel nädalal seadusemuudatusi, mis sunnivad autotootjaid oma 2020. aasta emissioonieesmärke aastaks 2030 vähendama 40%. Reeglid kinnitatakse tõenäoliselt selle aasta lõpuks, Ning autotootjad, kes neid eesmärke täita ei suuda, saavad trahvi.
„Ükski tööstust ei ole ajaloos sunnitud sellisel määral end muutma,“ kinnitas Toyota Euroopa president Didier Lery Financial Timesile.

Kõik suuremad autotootjad toovad lähiaastatel turule rea hübriid- ning elektriautosid, täitmaks 2020. aasta eesmärke, mille kohaselt ei tohi keskmine emissiooni hulk kilomeetri kohta olla üle 95 grammi. 2015. aasta norm on 130 g/km.

Kuid 2030. aasta nõuded on veel oluliselt karmimad ning nõuavad autotootjatelt laialdast elektriautode müüki ning ähvardavad senised tarneahelad lõhkuda ning investeeringud mõttetuks muuta. Alles see oli, kui autotootjad arendasid peamiselt diiselmootoreid, sest nende emissioonid on viiendiku võrra väiksemad kui mootoribensiinil.

„Need agressiivsed eesmärgid muudavad autotööstust fundamentaalselt ning viivad selle fossiilsetelt kütustelt elektrijõule,“ rääkis Evercore ISI autoanalüütik Arndt Ellinghorst.