Investorid ootavad USA kohtult heakskiitu kokkuleppele, millega pakutakse poolele miljonile diisliskandaaliga seotud autoomanikule kompensatsiooni.
Seega toonitab Euroopa Kosmijoni kiri investoritele teadmist, et diisliskandaali finantsilised tagajärjed on ettevõtte jaoks jätkuvalt ebaselged.

Volkswagenile saadetud kirjas märgib Euroopa õigusvolinik Vera Jourova, et autotootja peaks pöörama erilist tähelepanu neile inimestele, kes soovivad oma autot müüa, kuid ei leia tõenäoliselt ostjat enne tagasikutsumise protsessi lõppemist ning sõiduki ELi normidega vastavusse viimist.

Sellised kliendid peaksid tagasikutsumise programmis olema eelisjärjekorras või tuleks auto kliendi jaoks soodsalt tagasi osta, seisab VW juhatuse liikmele Francisco Garcia Sanzile saadetud kirjas.

Sama peaks kehtima ka neile klientidele, kes mingil põhjusel vajavad kiiresti kinnitust, et sõiduk vastab ELi normidele. Näiteks kolimise korral, mil auto tuleb teises riigis arvele võtta.

Volkswagen on teatanud, et Euroopa klientide autod kutsutakse tagasi ja tehakse korda. Protseduur ise võtab vaid 30 minutut aega. „See on legaalne ning vastab Euroopa seadustele,“ teatas autotootja.

Volkswagenile saadetud kirjas toonitab volinik, et autotootja peab garanteerima, et parandustööd ei kahjusta auto muud sooritusvõimet. Jourova hoiatas, et kui nii peaks juhtuma, on see Euroopa tarbijaseaduste rikkumine.

Majandusleht märgib, et kiri näitab Euroopa Komisjoni frustratsiooni, et Volkswagen on pannud USA kliendid eelisseisu ning maksab neile kompensatsiooni, seda vaatamata asjaolule, et suurem osa skandaaliga seotud sõidukeid on müüdud Euroopas.