Miks Venemaa Eesti transiidisektorit kiusab? Viitan siin eelmise nädala uudisele rongipaaride poole võrra vähendamise kohta.

Venemaa Raudteed on tuhandeid kordi suurem kui meie ja nemad dikteerivad koguseid. Märtsi lõpust alates on rongide maht tõesti Eesti suunal vähenenud. Kui kauaks, seda ei oska öelda, tegelikult polnud meil ametlikku kinnitust sellegi kohta, et mahud nüüdsest poole võrra kukuvad. Samas olen kindel, et see otsus on äriline, mitte poliitiline või kuidagi sanktsioonidega seotud. See aeg peaks juba möödas olema ja majanduse olukord on esiplaanil. Venemaa sadamatel on veel kasutamata ressurssi ja majanduslikult raskel ajal ei näe nad mõtet kaupa veel teistele jaotada – arusaadav.

Ainuke raudteel liikuv ja mahult suurenev kaubagrupp on väetised, aga kauaks sedagi?

Väetiste vedu toimib siin hästi, see on hästi sissetöötatud süsteem ja selliseid laadimisvõimalusi lähipiirkonnas, nt Ust-Luga sadamas ei ole. Pigem võib öelda, et mõned rongid tulevad isegi uue mahuna juurde, just oli meil selleteemaline kohtumine Paldiski Põhjasadamas.